Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013

ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ Η απόλυτη πρόκληση: Τουρκικά μαχητικά πάνω από τον "τάφο" του Κώστα Ηλιάκη!!!



Στην έσχατη πρόκληση προχώρησε η Άγκυρα σήμερα επέτειο του θανάτου του σμηναγού Κώστα Ηλιάκη, τον οποίο θάνατο προκάλεσαν στις 23 Μαϊου του 2006, όταν τουρκικά μαχητικά (2F-16 και ένα RF-4E) πέταξαν επάνω από το Αγαθονήσι σήμερα το πρωί στις 08.43.
Όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας στο defencnet.gr τα τουρκικά μαχητικά που πέρασαν πάνω από το Αγαθονήσι συνέχισαν την πορεία τους, και πέρασαν επάνω από το σημείο όπου έγινε το επεισόδιο, όπου κατέληξε στην πτώση του F-16 Block 52+ και στο θάνατο του Κώστα Ηλιάκη!

Τα δύο F-16 και τα 2 RF-4 προσέγγισαν την περιοχή έκαναν έναν κύκλο επάνω από τον υδάτινο τάφο, του Κώστα Ηλιάκη και αποχώρησαν "θριαμβευτικά" προς τη βλαση τους στην Τουρκία.
Ακολουθεί ένα σύντομο ιστορικό του συμβάντος που κατέληξε στο χαμό ενός τιμημένου στελέχους της ΠΑ.
23 Μαίου 2006.
Επτά χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα που ο Κώστας Ηλιάκης χάθηκε στον εναέριο χώρο μεταξύ Καρπάθου και Κρήτης.Το F 16 του συγκρούστηκε με τουρκικό αεροσκάφος που προσπαθούσε να προσεγγίσει τη Κρήτη και να εντοπίσει τις θέσεις των S 300.Για τις συνθήκες κάτω από  τις οποίες έγινε η σύγκρουση,έχουν γραφτεί πολλά και όλα δείχνουν ότι επρόκειτο για μια δολοφονική ενέργεια του Τούρκου χειριστή.
Τα όσα ακολούθησαν το χαμό του Κώστα Ηλιάκη και την επιχείρηση έρευνας-διάσωσης περιγράφονται με λεπτομέρειες στα ημερολόγια του Εθνικού Κέντρου Επιχειρήσεων.
Τέσσερα ελληνικά F-16,διατάσσονται να απογειωθούν από αεροδρόμιο της Κρήτης,με αποστολή την αναγνώριση-αναχαίτιση, τεσσάρων τουρκικών μαχητικών που συνόδευαν φωτογραφικό αεροσκαφός της τουρκικής ΠΑ. Οι έλληνες χειριστές ενημερώνονται ότι στη θαλάσσια περιοχή ,πλέει και τουρκική φρεγάτα.
Ο τουρκικός σχηματισμός είχε στόχο να συνοδεύσει το φωτογραφικό RF-4 ,μέχρι τα παράλια της Κρήτης. Η εμμονή της Άγκυρας να εντοπίσει τις θέσεις που είχαν αναπτυχθεί τα αντιπυραυλικά συστήματα S-300,ήταν πια γνωστή στους έλληνες χειριστές.
Λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι,τα ελληνικά F-16,είχαν προσεγγίσει το τουρκικό σχηματισμό. Ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, πλησίασε το φωτογραφικό αεροσκάφος κατόπιν εντολής από το ΑΤΑ,για να καταγράψει τον εξοπλισμό του.
Χωρίς καμμία προειδοποίηση ο τούρκος σμηναγός Ιμπραήμ Χάλι,πραγματοποίησε ένα φονικό ελιγμό πέφτοντας με το F-16 του,πάνω στη καλύπτρα του αεροσκάφους του Κ.Ηλιάκη,ο οποίος σκοτώθηκε ακαριαία. Ο τούρκος πιλότος κατόρθωσε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα και λίγα δευτερόλεπτα μετά βρέθηκε στη θάλασσα.
Ο τούρκος χειριστής είχε το περιθώριο να εγκαταλείψει επιτυχώς το αεροσκάφος του. Το ελληνικό Νο2 έχοντας λοκάρει το τουρκικό ενημερώνει τα προιστάμενα κλιμάκια διοίκησης αναμένοντας εντολή κατάρριψης του τουρκικού αεροσκάφους. Λαμβάνει διαταγή να απομακρυνθεί άμεσα από την περιοχή. Πολιτικό αεροσκάφος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών (Egypt Air) που πετούσε 2.000 πόδια πάνω από τα εμπλεκόμενα μαχητικά επιβεβαίωσε δυο εκρήξεις.
Στις 12.47 το Εθνικό Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου ανιχνεύει σήμα εγκατάλειψης F-16, ειδοποιεί το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ) και δίνει εντολή να απογειωθούν δύο ελικόπτερα AS-322C1 Super Puma από Ρόδο και Ηράκλειο. Στις 13.04 αεροσκάφος C-130H της 356ΜΤΜ / 112ΠΜ εξοπλισμένο με συλλογές διάσωσης απογειώνεται από το Α/Δ Ελευσίνας.
Παράλληλα η Πολεμική Αεροπορία θέτει σε ύψιστη ετοιμότητα τις δυνάμεις της. Απογειώνει όλα τα αεροσκάφη επιφυλακής και προωθεί άλλα ζευγάρια στη θέση τους. Περίπου 40 ελληνικά μαχητικά βρίσκονται στον αέρα αναμένοντας τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας της χώρας και κάνουν κύκλους πάνω από την ευρύτερη περιοχή Αράξου-Ανδραβίδας-Ιονιου και των Κυκλάδων.
Από την άλλη πλευρά, η Τουρκική Αεροπορία έχει απογειώσει περί τα 80 μαχητικά ενώ στη περιοχή σπεύδουν δύο ελικόπτερα Έρευνας και Διάσωσης Μαχης (CSAR) AS-532AL Cougar και αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας CN-235MP. Δύο τουρκικά F-16 εκτελούν εναέρια περιπολία (CAP) πάνω από τη περιοχή του συμβάντος. Ο τούρκος χειριστής περισυνελλέγη μετά από 50 λεπτά από το παραπλέον φορτηγό πλοίο “GAS CENTURY” σημαίας Παναμά με αριθμό νηολογίου S/N IMO 9249685 ενώ αμέσως μετά το ελληνικό Super Puma υπερίπταται του πλοίου.
Στις 13.40 φθάνει στη περιοχή πλωτό του ΛΣ από το Λιμεναρχείο Καρπάθου, από το οποίο δύο διασώστες μαζί με το κυβερνήτη του επιβιβάζονται στο εμπορικό πλοίο για να παράσχουν τις πρώτες βοήθειες στον Υποσμηναγό Halil Ibrahim Ozdemir. Ο τούρκος πιλότος αρνείται κάθε βοήθεια και επιχειρεί να στρέψει εναντίον τους το ατομικό του περίστροφο (H&K P9) αλλά αφόπλιζεται αμέσως. Η διασωστική ομάδα βιντεοσκοπεί παράλληλα την όλη διαδικασία. Στις 14.05, κατόπιν τουρκικού αιτήματος, παραλαμβάνεται από τους επίσης οπλισμένους τούρκους διασώστες του Ε/Π CSAR Cougar με το οποίο επιστρέφει στη Τουρκία
defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Για να επικοινωνήσετε μαζί μας:spyrosjt@yahoo.gr