Απέπλευσε από την Σούδα η πρώην ουκρανική φρεγάτα και ναυαρχίδα του ουκρανικού Στόλου (ή εν πάση περιπτώσει ότι έχει απομείνει από τον Στόλο η φρεγάτα Hetman Sahaidachny που αυτομόλησε και τάχθηκε με δήλωση του πλοιάρχου των αξιωματικών του και του πληρώματος υπέρ της ανεξάρτητης δημοκρατίας της Κριμαίας.
Χθες το defencenet.gr αποκάλυψε ότι το σκάφος δεν βρίσκεται ούτε στην Σεβαστούπολη, ούτε στην Οδησσό, αλλά στην ... Κρήτη και πιο συγκεκριμένα στο ναύσταθμο της Σούδας!
Τώρα, ρωσικές πηγές αναφέρουν στο defencenet.gr ότι αυτή την στιγμή βρίσκεται 40 μίλια βορειοανατολικά του Καφηρέα και περί τις 11.30 αναμένεται να φτάσει στα Στενά για να περάσει στην Μαύρη Θάλασσα.
H φρεγάτα επρόκειτο να αποπλεύσει την Τετάρτη, αλλά έλαβε εντολή από την κριμαϊκή κυβέρνηση να πλεύσει άμεσα στην Μαύρη Θάλασσα.
Η φρεγάτα προερχόμενη από την επιχείρηση θαλάσσιας επιτήρησης "Αταλάντα" του ΝΑΤΟ στον κόλπο του Άντεν, πέρασε το Σουέζ και από τις 28 Φερβουαρίου, δηλαδή την ημέρα που εκδηλώθηκε το κίνημα ανεξαρτησίας της Κριμαίας.
Το πλήρωμα όμως, από χθες το βράδυ ανακοίνωσε ότι "Παύει να υπακούει στην πραξικοπηματική κυβέρνηση του Κιέβου και εφ'εξής τίθεται υπό τις εντολές της ανεξάρτητης δημοκρατίας της Κριμαίας"!
Έτσι όταν όλοι έψαχναν την ουκρανική ναυαρχίδα στην Κριμαία, αυτή "αναβαπτιζόταν" στην Σούδα!
Πάντως, όπως σημείωνε ήδη από χθες το defencenet.gr δεν είχε σηκώσει ρωσική σημαία το σκάφος και αυτό ισχύει και για σήμερα.
Κατ'αυτό τον τρόπο έληξε και η κρίση που πήγαινε να δημιουργηθεί καθώς η "κυβέρνηση" του Κιέβου ζητούσε από την ελληνική κυβέρνηση να μην επιτρέψει τον απόπλου του σκάφους, ενώ εξακολουθεί το αίτημα προς την τουρκική κυβέρνηση να μην επιτρέψει την διέλευση από τα Στενά.
Από ρωσικής πλευράς όταν τους τέθηκε το ζήτημα από το defencenet.gr η αντίδραση ήταν ακαριαία (είχαν προηγηθεί και οι δηλώσεις Βενιζέλου από την Μόσχα που επιβάρυναν το όλο κλόμα πολύ): "Δε νομίζουμε ότι μπορεί κανείς να απαγορεύσει στο πλοίο, αν όντως έχει αποφασίσει το πλήρωμα να ενταχθεί υπό τις εντολές της κριμαϊκής δημοκρατίας να αποπλεύσει από την Σούδα. Υπάρχουν συγκεκριμένες συνθήκες. Σε μια τέτοια περίπτωση θα ήταν σα να ήθελε η Ελλάδα να θέσει υπό αμφισβήτηση την μείωση στην τιμή του φυσικού αερίου που έχει συμφωνηθεί μεταξύ των δύο χωρών"...
Τώρα το ζήτημα έχει τελειώσει, καθώς ούτε καν το σκέφθηκε η Αθήνα να μην επιτρέψει τον απόπλου του σκάφους.
Ας δούμε περί τίνος πλοίου πρόκειται:
Κλάση και τύπος: | Nerei/Menzhinskiy φρεγάτα |
Eκτόπισμα: | 3.100 τ. (3.150 ) κενό 3.510 τ. (3.566 t) με πλήρες φορτίο |
Μήκος: | 123 m (404 ft) |
Πλάτος: | 14,2 m (46 ft 7 in) |
Βύθισμα: | 4.7 μ (15 πόδια, 5 μέσα) |
Ταχύτητα: | 32 κόμβοι (59 χλμ/ώρα, 37 μίλια/ώρα) |
Ακτίνα δράσης: | 3.500 ναυτικά μίλια (6.500 χιλιόμετρα 4.000 n.m.) με 14 kn (26 χλμ/ώρα 16 μίλια/ώρα) 900 ναυτικά μίλια (1.700 χιλιόμετρα 1.000 n.m.) με 30 kn (56 χλμ/ώρα 35 μίλι/ώρα) |
Πλήρωμα: | 180 |
Οπλισμός: |
|
Αεροσκάφη που φέρονται: |
1 × Κa-27 ελικόπτερο (2 max)
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.