ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΑ ΠΡΑΚΤΙΚΑ.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Λάθος ή τρόικα; Ποιος θα το απαντήσει αυτό; Ποιος θα δώσει εξηγήσεις γι’ αυτήν την τροπολογία του κ. Χαρδούβελη, αν όχι ο ίδιος; Πού είναι ο κύριος Υπουργός; Πώς είναι δυνατόν να μην έρχεται στη Βουλή να δώσει εξηγήσεις, να αιτιολογήσει πραγματικά και να προσδιορίσει την ακριβή αιτία για την οποία έρχεται τώρα αυτή η τροπολογία;
Είναι απολύτως ολοφάνερο ότι πέραν του δεδομένου ότι η τρόικα κυβερνά αυτόν τον τόπο, αυτή η Κυβέρνηση βρίσκεται σε ραγδαία και προϊούσα αποσύνθεση. Είναι βέβαιο ότι δεν καταλαβαίνει η αριστερά της τι ποιεί η δεξιά της. Είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχει καμία συνοχή. Είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχει πολιτική. Γι’ αυτό υπάρχουν και τα διαλυτικά φαινόμενα.
Πρώτον, βρίσκεται σε τεράστια απόσταση από την ελληνική κοινωνία και, δεύτερον, δεν έχει πολιτική. Διαρκώς ετεροκαθορίζεται.
Δεν είναι η αιτία που ζητήσαμε ονομαστική ψηφοφορία μόνο η ανάδειξη αυτής της κορυφαίας αντίφασης για την οποία οι Βουλευτές πρέπει να τοποθετηθούν, είναι διότι και αυτή η ρύθμιση γεννά νέες αδικίες για Έλληνες πολίτες και νέες ταλαιπωρίες. Και εδώ για όσους θέλουν να υποβαθμίσουν το ζήτημα είναι τα Πρακτικά της Βουλής πραγματικά αποκαλυπτικά.
Ο κ. Χαρδούβελης στις 24/10/2014 όταν συζητείτο το νομοσχέδιο που έγινε ο νόμος 4305 που αλλάζει τώρα είπε: «Σημειώνω επίσης ότι οι φορολογικές οφειλές μετά την 1η Οκτωβρίου μπορούν να μπουν και αυτές σε ρύθμιση. Οι ειδικότερες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της διάταξης θα καθοριστούν σύντομα με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.».
Η κυρία Φωτεινή Αραμπατζή είπε: «Θα ήθελα επίσης να κάνω κάποιες επισημάνσεις. Θα ήθελα να ρωτήσω, κύριοι Υπουργοί, τι θα γίνει με τις βεβαιωμένες, αλλά όχι ληξιπρόθεσμες οφειλές, όπως για παράδειγμα οι υπόλοιπες δόσεις που θα προκύψουν από τον Οκτώβρη και μετά και αφορούν, για παράδειγμα, το Φόρο Εισοδήματος ή τον ΕΝΦΙΑ». Δεν πήρε απάντηση. Παίρνει απάντηση σήμερα.
Ο κ. Βλάχος ήταν τότε βέβαιος. Σήμερα μας κατηγόρησε -αλλά είχε μια σωστή τοποθέτηση κατά τα άλλα- ότι εμείς κάνουμε την πρόταση για ονομαστική ψηφοφορία με σκοπιμότητες. Με πολιτική ευθύνη την κάνουμε. Και εκείνος τότε ισχυριζόταν ότι έρχεται η νομοθετική ρύθμιση χωρίς προαπαιτούμενα, χωρίς προϋποθέσεις, χωρίς περιορισμούς, χωρίς όλα εκείνα με τα οποία το προηγούμενο διάστημα κάποιοι ήθελαν να την συνδέσουν. Έλεγε δηλαδή ότι «Θα έρθει η τροπολογία και θα έχει εβδομήντα δύο ή εκατό δόσεις, αλλά δεν θα απευθύνεται σε όλους, διότι θα υπάρχουν τέτοιοι περιορισμοί που οι άνθρωποι δεν θα μπορούν να ενταχθούν.». Όλα αυτά σήμερα ξεπερνώνται. Και απατήθηκε ο κ. Βλάχος.
Είναι προφανή όλα αυτά, γι’ αυτό και εγώ σε εκείνη τη συνεδρίαση εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, επεσήμανα και απευθυνόμενος στους Βουλευτές είπα ότι αυτό για το οποίο επαίρεται η Κυβέρνηση σήμερα, ότι δίνει λύση στις ανάγκες του ελληνικού λαού, και με την τροπολογία που φέρατε εδώ, πολύ γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι θα ικανοποιήσει κάποιους, θα δώσει λύσει σε κάποιους σε λίγους, για αυτό και εμείς -έστω και για αυτό- λέμε «ΠΑΡΩΝ», γιατί δεν θέλουμε να είμαστε έξω από αυτήν τη μικρή βελτίωση. Όμως, αυτούς τώρα που βγαίνετε να τους μεταφέρετε το χαρμόσυνο άγγελμα θα τους αντιμετωπίσετε σε είκοσι ή τριάντα μέρες οργίλους, όταν θα έχουν συνειδητοποιήσει και θα έχουν βρει σε τι μπορούν και σε τι δεν μπορούν να επωφεληθούν από αυτό στη δική τους περίπτωση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αυτή η Κυβέρνηση μόνο να παραιτηθεί, να φύγει και να κηρύξει εκλογές μπορεί πλέον. Να δούμε και πώς μπορεί να το κάνει υπό αυτές τις συνθήκες διάλυσης και ανικανότητας.
Πραγματικά, ο κ. Χαρδούβελης, έστω και τώρα, πρέπει να έρθει και να μας πει αν του το επέβαλε η τρόικα ή αν ήταν μια δική του σύλληψη.
Προχωρώ στην τροπολογία για την προσαρμογή αναφορικά με τους μισθούς, τα επιδόματα, τις περικοπές εν πάση περιπτώσει για τους στρατιωτικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, για τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και για το Δικαστικό Σώμα.
Έρχεται σήμερα μια ανακοίνωση κόλαφος όλων των Δικαστικών Ενώσεων, η οποία θέτει, με τρόπο που δεν θυμάμαι να έχει επαναληφθεί, ένα σοβαρό ζήτημα, όχι μόνο ότι η Κυβέρνηση δεν σέβεται τις αποφάσεις της δικαιοσύνης, αλλά ότι οργανώνει σκόπιμη πολιτική εκδικητικότητα εναντίον των δικαστών.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το έχετε ξανακούσει αυτό, από τις Ενώσεις Δικαστών για κυβέρνηση; Το έχετε ξανακούσει; Είναι αδιανόητο αποφάσεις δικαστικές να τίθενται σε αμφισβήτηση. Όλες κρίνονται και όλοι έχουμε άποψη για τις δικαστικές αποφάσεις και έτσι είναι στη δημοκρατία.
Όμως, ιδιαίτερα οι δικαστικές αποφάσεις και μάλιστα του Συμβουλίου της Επικρατείας που αφορούν δικαιώματα πολιτών και προστατεύουν πολίτες δεν είναι δυνατόν να τίθενται σε αμφισβήτηση. Η Κυβέρνηση δεν έχει κανένα δικαίωμα να τις θέτει σε αμφισβήτηση και να μην τις υλοποιεί πλήρως.
Εξάλλου –και τα είπε πάρα πολύ αξιόπιστα ο συνάδελφος Αλέξης Μητρόπουλος- δεν ήταν απλώς και μόνο η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά και η απόφαση του Ειδικού Συμβουλίου εν συνεχεία, η οποία υποχρεώνει την Κυβέρνηση να σεβαστεί και να υλοποιήσει την αρχική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Εάν η Κυβέρνηση -το είπα και χθες- δεν προσέτρεχε να προσαρμοστεί στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, και ο Πρωθυπουργός, αλλά και οι Υπουργοί ήταν αυτομάτως υπόλογοι για παράβαση καθήκοντος, κάτι που δεν έχει εξαλειφθεί και εκκρεμεί και τώρα. Γι’ αυτό η Κυβέρνηση φέρνει αυτή τη ρύθμιση και όχι γιατί έχει πρωτογενές πλεόνασμα και γιατί θέλει να αποκαταστήσει αδικίες ή οτιδήποτε άλλο. Διότι αν ήθελε να το κάνει αυτό, θα είχε πολιτική και για τους στρατιωτικούς και για τους αστυνομικούς και για τους δικαστές και για τους δημοσίους υπαλλήλους, αλλά και για όλο τον ελληνικό λαό. Ποια είναι η πολιτική και το σχέδιο για την αποκατάσταση των αδικιών όλου του ελληνικού λαού; Ποιο είναι το σχέδιο, για να είναι πειστικό το επιχείρημά της;
Για μας τα πράγματα είναι απολύτως καθαρά. Εμείς προσερχόμαστε στη συζήτηση με συνολικό προγραμματικό σχέδιο και όχι με συγκυριακή ρύθμιση και μάλιστα εξαναγκαστικά, γιατί δεν μπορεί η Κυβέρνηση να κάνει αλλιώς, όπως περιέγραψα μετά από τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Οι περικοπές που έγιναν στους στρατιωτικούς, τους αστυνομικούς, τους δημοσίους υπαλλήλους, αλλά και σε πληθώρα Ελλήνων πολιτών δεν ήταν μόνο άδικες, δεν ήταν μόνο καταστροφικές, δεν ήταν μόνο απαξιωτικές για τη στοιχειώδη δυνατότητα διαβίωσης των ανθρώπων με συνθήκες αξιοπρέπειας, αλλά ήταν και αντιπαραγωγικές. Δεν υπηρετούσαν κανενός είδους σχέδιο σωτηρίας της χώρας. Υπηρετούσαν ένα σχέδιο αναδιανομής πλούτου, κάτι που είναι ο κεντρικός πυρήνας της μνημονιακής πολιτικής.
Από αυτήν την άποψη, εμείς πράγματι έχουμε καταθέσει μια πλήρη πρόταση και μελέτη –δεν έχω το χρόνο τώρα να την αναπτύξω- στον περσινό προϋπολογισμό του 2014, αναφορικά με τις Ένοπλες Δυνάμεις. Θα την καταθέσουμε βελτιωμένη και στο νέο προϋπολογισμό. Και σας βεβαιώνω ότι πέρα από την εσωτερική δυνατότητα αναδιαμόρφωσης του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας επ’ ωφελεία της ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού, υπάρχουν και πάρα πολλά πεδία -μα πάρα πολλά!- που δεν έχουν κόστος ή που έχουν μειωμένο κόστος, όπως είναι η συνυπηρέτηση των συζύγων, όπως είναι η διαφάνεια και η αξιοκρατία στις μεταθέσεις, όπως και πολλά άλλα ζητήματα που θα μας δοθεί η ευκαιρία –και τα έχουμε πει ξανά- να τεθούν και πραγματικά να δώσουν εμμέσως αναβαθμισμένο εισόδημα και αναβάθμιση της ποιότητας και της αξιοπρεπούς διαβίωσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας.
Δεν είναι δυνατόν, λοιπόν, αυτή η πρόταση, αυτή η λύση της Κυβέρνησης να θεωρηθεί ότι λύνει το πρόβλημα. Εμείς αν συναινούσαμε και λέγαμε «ΥΠΕΡ», θα ήμασταν ανακόλουθοι με μία διαφορετική πολιτική ευθύνης απέναντι σε όλα αυτά. Αν λέγαμε «ΚΑΤΑ», θα ήταν σαν να αρνιόμαστε την έστω μικρή ενίσχυση προς τους στρατιωτικούς αυτήν την περίοδο, γιατί με αυτές τις ρυθμίσεις υπάρχουν περιπτώσεις αξιωματικών με τρία παιδιά –πενταμελείς οικογένειες, δηλαδή- που παίρνουν 70 ευρώ από όλη αυτήν την ιστορία μετά από είκοσι ένα και περισσότερα χρόνια υπηρεσίας.
«Κόκκινα» δάνεια: Πάρα πολλοί συνάδελφοι από το ΣΥΡΙΖΑ επιχειρηματολόγησαν και τεκμηρίωσαν την πραγματική και μόνη αλήθεια, ότι όλο αυτό το σύστημα, επειδή ακριβώς είναι τραπεζοκεντρικό και μάλιστα στην κατεύθυνση ολοένα και μεγαλύτερης ιδιωτικοποίησης των τραπεζών, σε αντιδιαστολή με την στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ για τον δημόσιο έλεγχο των τραπεζών, όλη αυτή η στρατηγική οδηγεί σε πλειστηριασμούς και κατασχέσεις για πάρα πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
Διότι οι τράπεζες, εφόσον το επιθυμούν και με τα δικά τους κερδοσκοπικά κριτήρια και χωρίς καμία δυνατότητα να ελέγχονται σε ένα πλαίσιο συγκεκριμένο, κοινωνικού και παραγωγικού χαρακτήρα, θα επιβάλλουν –και είναι βέβαιο αυτό, προκύπτει από τις διαδικασίες αυτές- τέτοιες ρυθμίσεις, στις οποίες είτε δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν πάρα πολλοί είτε κάποιοι θα συμμετάσχουν αρχικά και στην συνέχεια θα πεταχτούν απέξω. Και οι συνέπειες θα είναι ακόμη χειρότερες και οι επιλογές που τελικά θα γίνονται, θα γίνονται για λίγους και μάλιστα με προνομιακούς όρους για ημετέρους.
Τέλειωσα με την αναφορά στην πρόταση τροπολογίας που έχουμε καταθέσει για τους μικροομολογιούχους. Είναι αδιανόητο αυτό το έγκλημα, αυτή η ληστεία που έχει συντελεστεί απέναντι σε Έλληνες πολίτες που δεν ήταν ούτε παίχτες του Χρηματιστηρίου, ούτε τζογαδόροι, ούτε καν επενδυτές, ήταν καταθέτες και χωρίς τη δική τους συναίνεση τους εκλάπη η περιουσία. Είναι αδιανόητο η Κυβέρνηση να μην παίρνει θέση.
Όλες οι πτέρυγες της Βουλής σχεδόν έχουν ήδη ενεργοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Η κυβερνητική πλειοψηφία και η Κυβέρνηση σιωπά χαρακτηριστικά.
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Λάθος ή τρόικα; Ποιος θα το απαντήσει αυτό; Ποιος θα δώσει εξηγήσεις γι’ αυτήν την τροπολογία του κ. Χαρδούβελη, αν όχι ο ίδιος; Πού είναι ο κύριος Υπουργός; Πώς είναι δυνατόν να μην έρχεται στη Βουλή να δώσει εξηγήσεις, να αιτιολογήσει πραγματικά και να προσδιορίσει την ακριβή αιτία για την οποία έρχεται τώρα αυτή η τροπολογία;
Είναι απολύτως ολοφάνερο ότι πέραν του δεδομένου ότι η τρόικα κυβερνά αυτόν τον τόπο, αυτή η Κυβέρνηση βρίσκεται σε ραγδαία και προϊούσα αποσύνθεση. Είναι βέβαιο ότι δεν καταλαβαίνει η αριστερά της τι ποιεί η δεξιά της. Είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχει καμία συνοχή. Είναι βέβαιο ότι δεν υπάρχει πολιτική. Γι’ αυτό υπάρχουν και τα διαλυτικά φαινόμενα.
Πρώτον, βρίσκεται σε τεράστια απόσταση από την ελληνική κοινωνία και, δεύτερον, δεν έχει πολιτική. Διαρκώς ετεροκαθορίζεται.
Δεν είναι η αιτία που ζητήσαμε ονομαστική ψηφοφορία μόνο η ανάδειξη αυτής της κορυφαίας αντίφασης για την οποία οι Βουλευτές πρέπει να τοποθετηθούν, είναι διότι και αυτή η ρύθμιση γεννά νέες αδικίες για Έλληνες πολίτες και νέες ταλαιπωρίες. Και εδώ για όσους θέλουν να υποβαθμίσουν το ζήτημα είναι τα Πρακτικά της Βουλής πραγματικά αποκαλυπτικά.
Ο κ. Χαρδούβελης στις 24/10/2014 όταν συζητείτο το νομοσχέδιο που έγινε ο νόμος 4305 που αλλάζει τώρα είπε: «Σημειώνω επίσης ότι οι φορολογικές οφειλές μετά την 1η Οκτωβρίου μπορούν να μπουν και αυτές σε ρύθμιση. Οι ειδικότερες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της διάταξης θα καθοριστούν σύντομα με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.».
Η κυρία Φωτεινή Αραμπατζή είπε: «Θα ήθελα επίσης να κάνω κάποιες επισημάνσεις. Θα ήθελα να ρωτήσω, κύριοι Υπουργοί, τι θα γίνει με τις βεβαιωμένες, αλλά όχι ληξιπρόθεσμες οφειλές, όπως για παράδειγμα οι υπόλοιπες δόσεις που θα προκύψουν από τον Οκτώβρη και μετά και αφορούν, για παράδειγμα, το Φόρο Εισοδήματος ή τον ΕΝΦΙΑ». Δεν πήρε απάντηση. Παίρνει απάντηση σήμερα.
Ο κ. Βλάχος ήταν τότε βέβαιος. Σήμερα μας κατηγόρησε -αλλά είχε μια σωστή τοποθέτηση κατά τα άλλα- ότι εμείς κάνουμε την πρόταση για ονομαστική ψηφοφορία με σκοπιμότητες. Με πολιτική ευθύνη την κάνουμε. Και εκείνος τότε ισχυριζόταν ότι έρχεται η νομοθετική ρύθμιση χωρίς προαπαιτούμενα, χωρίς προϋποθέσεις, χωρίς περιορισμούς, χωρίς όλα εκείνα με τα οποία το προηγούμενο διάστημα κάποιοι ήθελαν να την συνδέσουν. Έλεγε δηλαδή ότι «Θα έρθει η τροπολογία και θα έχει εβδομήντα δύο ή εκατό δόσεις, αλλά δεν θα απευθύνεται σε όλους, διότι θα υπάρχουν τέτοιοι περιορισμοί που οι άνθρωποι δεν θα μπορούν να ενταχθούν.». Όλα αυτά σήμερα ξεπερνώνται. Και απατήθηκε ο κ. Βλάχος.
Είναι προφανή όλα αυτά, γι’ αυτό και εγώ σε εκείνη τη συνεδρίαση εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος, επεσήμανα και απευθυνόμενος στους Βουλευτές είπα ότι αυτό για το οποίο επαίρεται η Κυβέρνηση σήμερα, ότι δίνει λύση στις ανάγκες του ελληνικού λαού, και με την τροπολογία που φέρατε εδώ, πολύ γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι θα ικανοποιήσει κάποιους, θα δώσει λύσει σε κάποιους σε λίγους, για αυτό και εμείς -έστω και για αυτό- λέμε «ΠΑΡΩΝ», γιατί δεν θέλουμε να είμαστε έξω από αυτήν τη μικρή βελτίωση. Όμως, αυτούς τώρα που βγαίνετε να τους μεταφέρετε το χαρμόσυνο άγγελμα θα τους αντιμετωπίσετε σε είκοσι ή τριάντα μέρες οργίλους, όταν θα έχουν συνειδητοποιήσει και θα έχουν βρει σε τι μπορούν και σε τι δεν μπορούν να επωφεληθούν από αυτό στη δική τους περίπτωση.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αυτή η Κυβέρνηση μόνο να παραιτηθεί, να φύγει και να κηρύξει εκλογές μπορεί πλέον. Να δούμε και πώς μπορεί να το κάνει υπό αυτές τις συνθήκες διάλυσης και ανικανότητας.
Πραγματικά, ο κ. Χαρδούβελης, έστω και τώρα, πρέπει να έρθει και να μας πει αν του το επέβαλε η τρόικα ή αν ήταν μια δική του σύλληψη.
Προχωρώ στην τροπολογία για την προσαρμογή αναφορικά με τους μισθούς, τα επιδόματα, τις περικοπές εν πάση περιπτώσει για τους στρατιωτικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, για τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και για το Δικαστικό Σώμα.
Έρχεται σήμερα μια ανακοίνωση κόλαφος όλων των Δικαστικών Ενώσεων, η οποία θέτει, με τρόπο που δεν θυμάμαι να έχει επαναληφθεί, ένα σοβαρό ζήτημα, όχι μόνο ότι η Κυβέρνηση δεν σέβεται τις αποφάσεις της δικαιοσύνης, αλλά ότι οργανώνει σκόπιμη πολιτική εκδικητικότητα εναντίον των δικαστών.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το έχετε ξανακούσει αυτό, από τις Ενώσεις Δικαστών για κυβέρνηση; Το έχετε ξανακούσει; Είναι αδιανόητο αποφάσεις δικαστικές να τίθενται σε αμφισβήτηση. Όλες κρίνονται και όλοι έχουμε άποψη για τις δικαστικές αποφάσεις και έτσι είναι στη δημοκρατία.
Όμως, ιδιαίτερα οι δικαστικές αποφάσεις και μάλιστα του Συμβουλίου της Επικρατείας που αφορούν δικαιώματα πολιτών και προστατεύουν πολίτες δεν είναι δυνατόν να τίθενται σε αμφισβήτηση. Η Κυβέρνηση δεν έχει κανένα δικαίωμα να τις θέτει σε αμφισβήτηση και να μην τις υλοποιεί πλήρως.
Εξάλλου –και τα είπε πάρα πολύ αξιόπιστα ο συνάδελφος Αλέξης Μητρόπουλος- δεν ήταν απλώς και μόνο η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά και η απόφαση του Ειδικού Συμβουλίου εν συνεχεία, η οποία υποχρεώνει την Κυβέρνηση να σεβαστεί και να υλοποιήσει την αρχική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Ξέρετε τι σημαίνει αυτό; Εάν η Κυβέρνηση -το είπα και χθες- δεν προσέτρεχε να προσαρμοστεί στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, και ο Πρωθυπουργός, αλλά και οι Υπουργοί ήταν αυτομάτως υπόλογοι για παράβαση καθήκοντος, κάτι που δεν έχει εξαλειφθεί και εκκρεμεί και τώρα. Γι’ αυτό η Κυβέρνηση φέρνει αυτή τη ρύθμιση και όχι γιατί έχει πρωτογενές πλεόνασμα και γιατί θέλει να αποκαταστήσει αδικίες ή οτιδήποτε άλλο. Διότι αν ήθελε να το κάνει αυτό, θα είχε πολιτική και για τους στρατιωτικούς και για τους αστυνομικούς και για τους δικαστές και για τους δημοσίους υπαλλήλους, αλλά και για όλο τον ελληνικό λαό. Ποια είναι η πολιτική και το σχέδιο για την αποκατάσταση των αδικιών όλου του ελληνικού λαού; Ποιο είναι το σχέδιο, για να είναι πειστικό το επιχείρημά της;
Για μας τα πράγματα είναι απολύτως καθαρά. Εμείς προσερχόμαστε στη συζήτηση με συνολικό προγραμματικό σχέδιο και όχι με συγκυριακή ρύθμιση και μάλιστα εξαναγκαστικά, γιατί δεν μπορεί η Κυβέρνηση να κάνει αλλιώς, όπως περιέγραψα μετά από τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Οι περικοπές που έγιναν στους στρατιωτικούς, τους αστυνομικούς, τους δημοσίους υπαλλήλους, αλλά και σε πληθώρα Ελλήνων πολιτών δεν ήταν μόνο άδικες, δεν ήταν μόνο καταστροφικές, δεν ήταν μόνο απαξιωτικές για τη στοιχειώδη δυνατότητα διαβίωσης των ανθρώπων με συνθήκες αξιοπρέπειας, αλλά ήταν και αντιπαραγωγικές. Δεν υπηρετούσαν κανενός είδους σχέδιο σωτηρίας της χώρας. Υπηρετούσαν ένα σχέδιο αναδιανομής πλούτου, κάτι που είναι ο κεντρικός πυρήνας της μνημονιακής πολιτικής.
Από αυτήν την άποψη, εμείς πράγματι έχουμε καταθέσει μια πλήρη πρόταση και μελέτη –δεν έχω το χρόνο τώρα να την αναπτύξω- στον περσινό προϋπολογισμό του 2014, αναφορικά με τις Ένοπλες Δυνάμεις. Θα την καταθέσουμε βελτιωμένη και στο νέο προϋπολογισμό. Και σας βεβαιώνω ότι πέρα από την εσωτερική δυνατότητα αναδιαμόρφωσης του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας επ’ ωφελεία της ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού, υπάρχουν και πάρα πολλά πεδία -μα πάρα πολλά!- που δεν έχουν κόστος ή που έχουν μειωμένο κόστος, όπως είναι η συνυπηρέτηση των συζύγων, όπως είναι η διαφάνεια και η αξιοκρατία στις μεταθέσεις, όπως και πολλά άλλα ζητήματα που θα μας δοθεί η ευκαιρία –και τα έχουμε πει ξανά- να τεθούν και πραγματικά να δώσουν εμμέσως αναβαθμισμένο εισόδημα και αναβάθμιση της ποιότητας και της αξιοπρεπούς διαβίωσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας.
Δεν είναι δυνατόν, λοιπόν, αυτή η πρόταση, αυτή η λύση της Κυβέρνησης να θεωρηθεί ότι λύνει το πρόβλημα. Εμείς αν συναινούσαμε και λέγαμε «ΥΠΕΡ», θα ήμασταν ανακόλουθοι με μία διαφορετική πολιτική ευθύνης απέναντι σε όλα αυτά. Αν λέγαμε «ΚΑΤΑ», θα ήταν σαν να αρνιόμαστε την έστω μικρή ενίσχυση προς τους στρατιωτικούς αυτήν την περίοδο, γιατί με αυτές τις ρυθμίσεις υπάρχουν περιπτώσεις αξιωματικών με τρία παιδιά –πενταμελείς οικογένειες, δηλαδή- που παίρνουν 70 ευρώ από όλη αυτήν την ιστορία μετά από είκοσι ένα και περισσότερα χρόνια υπηρεσίας.
«Κόκκινα» δάνεια: Πάρα πολλοί συνάδελφοι από το ΣΥΡΙΖΑ επιχειρηματολόγησαν και τεκμηρίωσαν την πραγματική και μόνη αλήθεια, ότι όλο αυτό το σύστημα, επειδή ακριβώς είναι τραπεζοκεντρικό και μάλιστα στην κατεύθυνση ολοένα και μεγαλύτερης ιδιωτικοποίησης των τραπεζών, σε αντιδιαστολή με την στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ για τον δημόσιο έλεγχο των τραπεζών, όλη αυτή η στρατηγική οδηγεί σε πλειστηριασμούς και κατασχέσεις για πάρα πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
Διότι οι τράπεζες, εφόσον το επιθυμούν και με τα δικά τους κερδοσκοπικά κριτήρια και χωρίς καμία δυνατότητα να ελέγχονται σε ένα πλαίσιο συγκεκριμένο, κοινωνικού και παραγωγικού χαρακτήρα, θα επιβάλλουν –και είναι βέβαιο αυτό, προκύπτει από τις διαδικασίες αυτές- τέτοιες ρυθμίσεις, στις οποίες είτε δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν πάρα πολλοί είτε κάποιοι θα συμμετάσχουν αρχικά και στην συνέχεια θα πεταχτούν απέξω. Και οι συνέπειες θα είναι ακόμη χειρότερες και οι επιλογές που τελικά θα γίνονται, θα γίνονται για λίγους και μάλιστα με προνομιακούς όρους για ημετέρους.
Τέλειωσα με την αναφορά στην πρόταση τροπολογίας που έχουμε καταθέσει για τους μικροομολογιούχους. Είναι αδιανόητο αυτό το έγκλημα, αυτή η ληστεία που έχει συντελεστεί απέναντι σε Έλληνες πολίτες που δεν ήταν ούτε παίχτες του Χρηματιστηρίου, ούτε τζογαδόροι, ούτε καν επενδυτές, ήταν καταθέτες και χωρίς τη δική τους συναίνεση τους εκλάπη η περιουσία. Είναι αδιανόητο η Κυβέρνηση να μην παίρνει θέση.
Όλες οι πτέρυγες της Βουλής σχεδόν έχουν ήδη ενεργοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Η κυβερνητική πλειοψηφία και η Κυβέρνηση σιωπά χαρακτηριστικά.
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.