Μετά από μήνες καθυστερήσεων, η Τουρκία παρέλαβε το πρώτο επιθετικό ελικόπτερο T-129.
Μετά από μήνες τεχνικών προβλημάτων, ο Τουρκικός Στρατός παρέλαβε το πρώτο επιθετικό ελικόπτερο T-129, το οποίο συναναπτύσσεται και συνκατασκευάζεται από την τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία (ΤΑΙ) και την Ιταλοβρετανική AgustaWestland.
Το πρώτο πακέτο των ελικοπτέρων T-129 που παρέλαβε, το 2012, η Τουρκία, με την ονομασία T-129 EDH, από την AgustaWestland, έχει επανειλημμένα αποτύχει να ολοκληρώσει τις δοκιμές αποδοχής λόγω αναντιστοιχίων με τις τεχνικές προδιαγραφές που αναφέρονται στη σύμβαση.
Σύμφωνα με το DefenceNews.Com (DN), πήγες προερχόμενες από την τουρκική αμυντική βιομηχανία, μίλησαν για θέματα στα οποία εμπλέκονται: η μικρότερη από την απαιτούμενη μέγιστη ταχύτητα, οι υπερβολικοί κραδασμοί κατά την πτήση, το μέγιστο βάρος απογείωσης και οι φτωχές επιδόσεις στις βολές.
Τα έξι T-129 EDH είναι μέρος του πακέτου των εννέα ελικοπτέρων που η Τουρκία παρήγγειλε το Νοέμβριο 2010, αυξάνοντας τη συνολική παραγγελία στα 60 ελικόπτερα.
Το DN λεει επίσης πως αξιωματούχος των αμυντικών προμηθειών δήλωσε πως η Τουρκία προσδωκεί “σημαντικό εξαγωγικό ενδιαφέρον” για το T-129. “Υπάρχει σημαντικό εξαγωγικό μέλλον. Αυτό το ελικόπτερο, είναι πιθανόν, η καλύτερη λύση στο κόσμο των ασύμμετρων επιχειρήσεων” συμπλήρωσε ο αξιωματούχος.
Τα T-129 κατασκευάστηκαν μαζικά, στην Ιταλία, από την AgustaWestland, με την παράδοση τους, αρχικώς, να είχε προγραμματιστεί για τα τέλη του 2012, ένα χρόνο πριν την παράδοση των τουρκικής παραγωγής ελικοπτέρων. Τα πρώτα εννέα ελικόπτερα προκειται να διαθέτουν οπλισμό τουρκικής κατασκευής.
Την 30η Μαρτίου 2007, η Τουρκία ανακοίνωσε πως είχε αποφασίσει να διαπραγματευτεί με την AgustaWestland για την κοινή ανάπτυξη και παραγωγή 51 επιθετικών ελικοπτέρων με μελλοντική προαίρεση για 40 επιπλέον, τα οποία θα προέρχονται από το ελικόπτερο της εταιρείας, A-129 Magusta International.
Τα T-129 προκειται να συναρμολογηθούν στο εργοστάσιο της TAI. Μια σχετική σύμβαση υπογράφηκε την 7η Σεπτεμβρίου 2007.
Την 22η Ιουνίου 2008, η 3,2 δισεκατομμυρίων $ συμφωνία μεταξύ της TAI και AgustaWestaland, επίσης γνωστή και ως ATAK, τέθηκε και επισήμως σε ισχύ. Η βιομηχανία κινητήρων Tusas (TEI) θα κατασκευάσει, υπό άδεια της κοινοπραξίας LHTEC, τους κινητήρες CTS800-AN για τα T-129.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας συμπαραγωγής, η Τουρκία έχει λάβει, επίσης, τα πλήρη εμπορικά και πνευματικά δικαιώματα του T-129.
To ελικόπτερο χρησιμοποιεί τον καθοδηγούμενο με λέιζερ πύραυλο Hellfire. Η αναβαθμισμένη έκδοση T129B θα είναι εξοπλισμένο με δίκτυο RF και σκοπευτικά συστήματα τα οποία θα υποστηρίζουν τους ηλεκτρο-οπτικούς, αντιαρματικούς, καθοδηγούμενους με λέιζερ πυραύλους που κατασκευάζει η τουρκική βιομηχανία Roketsan.
Το ελικόπτερο διαθέτει επίσης καταδείκτη λέιζερ, αναγκαίο για την καθοδήγηση του καθοδηγούμενου με λέιζερ πυραύλου Cirit των 70 χιλιοστών (2,75 ιντσών) ο οποίος αναπτύσσεται επίσης από τη Roketsan.
To Τ-129 στον οπλισμό του διαθέτει εκτοξευτές πυραύλων 2,75 ιν. και εμπρόσθιο, ενσωματωμένο πυροβόλο. Το T-129B μπορεί να μεταφέρει 12 ηλεκτρο-οπτικούς, αντιαρματικούς, πυραύλους UMTAS που και αυτοί αναπτύσσονται από την Roketsan.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.