Αφού το ΓΕΕΘΑ αποφάσισε να λύσει το θέμα με τα παράσημα των απόστρατων κι αν αυτοί μπορούν να τα φέρουν και με τα κοστούμια τους είναι νομίζουμε ώρα να ασχοληθεί και με τους εν ενεργεία . Ένας αξιωματικός εν ενεργεία με κείμενό του απευθύνεται προς τον Α/ΓΕΕΘΑ και του ζητά να αποκαταστήσει μια μακρόχρονη αδικία:
ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΑ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΣΑΣ: Φ. 456/ 26/203506/Σ. 501/20 Δεκ 13
κ. Αρχηγέ του Γ.Ε.ΕΘ.Α,
Οι ηθικές αμοιβές που απονέμονται κατά τη διάρκεια πολεμικής περιόδου, πιστοποιούν την συμμετοχή του στρατιωτικού σε επιχειρήσεις και τις διακρίσεις του στο πεδίο της μάχης. Σε ειρηνικές περιόδους, μαρτυρούν την παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών προς την πατρίδα και το κοινωνικό σύνολο, καθώς και την ευδόκιμη υπηρεσία και τη διάκριση του στρατιωτικού κατά την άσκηση διοικητικών και οργανωτικών καθηκόντων.
Η Διοίκηση θεωρεί γενικά την ηθική αμοιβή όχι σαν δικαίωμα του στρατιωτικού, αλλά σαν μέσο στα χέρια της, με το οποίο μπορεί να εκδηλώνει επίσημα την ικανοποίησή της και να προκαλεί άμιλλα.
Μέχρι και σήμερα τα γραφεία των Επιτελείων που ασχολούνται με τις Ηθικές Αμοιβές του προσωπικού, εφαρμόζουν «αυστηρά» και «άδικα» την παράγραφο 3 του άρθρου 9 από το Ν.Δ. 376/1974 που λέει ότι «απονομή μεταλλίου στρατιωτικής αξίας δεν δύναται να γίνει εάν ο Αξιωματικός δεν είναι τουλάχιστον Υπολοχαγός και δεν έχει συμπληρώσει 10ετή υπηρεσία ως Αξιωματικός.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα κανένας Αξιωματικός προερχόμενος από τις Παραγωγικές Σχολές Μονίμων Υπαξιωματικών, παρότι πληρούσε όλα τα προσόντα για να του απονεμηθούν τα μετάλλια στρατιωτικής αξίας και υπηρεσίας σε Μεγάλο Σχηματικό ή στο ΓΕΕΘΑ-ΓΕΣ-ΓΕΝ-ΓΕΑ, να ΜΗΝ τα λαμβάνει λόγω της κατά το δοκούν ερμηνείας της φράσης δεν έχει συμπληρώσει 10ετή υπηρεσία ως Αξιωματικός που γράφτηκε σε μια περίοδο (1974) που δεν υπήρχαν καν Αξιωματικοί προερχόμενοι από Υπαξιωματικούς και να έχουν 10 χρόνια υπηρεσίας ως Αξιωματικοί.
Σύμφωνα λοιπόν με τα οριζόμενα στην παρ. 9 του άρθρου 5 του Νόμου 2439/1996 όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 6 του Νόμου 3978/11 (ΦΕΚ 137 Α’) προκύπτει ότι αναφορικά με τους Αξιωματικούς που προέρχονται από ΑΣΣΥ, ως χρόνος υπηρεσίας Μονίμου Αξιωματικού λογίζεται ο χρόνος της παρ. 8 του άρθρου 5 του 2439/96, δηλαδή των 13 ετών πέρα από την κατάταξη τους. Πράγμα που δεν εφαρμόστηκε ΠΟΤΕ στην απονομή Ηθικών Αμοιβών, δίνοντας την λανθασμένη εντύπωση ότι Αξιωματικοί από ΑΣΣΥ δεν διακρίνονται ποτέ για την άσκηση διοικητικών και οργανωτικών καθηκόντων τους, παρόλο που όπως γνωρίζετε πάρα πολύ καλά, όλες οι Μονάδες, Διοικήσεις, οι Μεγάλοι Σχηματισμοί και τα Γενικά Επιτελεία, λειτουργούν και αποδίδουν κυρίως χάριν στους Αξιωματικούς από ΑΣΣΥ, λόγω της μακρόχρονης παραμονή τους στις ίδιες επιτελικές θέσεις, μιας και οι Αξιωματικοί από ΑΣΕΙ λόγω σταδιοδρομικών και εκπαιδευτικών θεμάτων, έρχονται και παρέρχονται στα εκάστοτε Επιτελεία, Διοικήσεις και Μονάδες για μικρό χρονικό διάστημα.
Επιπρόσθετα αναφέρεται ότι οι προβλεπόμενες απονομές Μεταλλίων - Διαμνημονεύσεων για τους εν λόγω Αξιωματικούς, υλοποιούνται μέχρι τούδε μετά την παρέλευση αρκετών ετών από την αποστρατεία τους, καθόσον δεν εναρμονίζεται χρονικά ο χρόνος απονομής των Μεταλλίων - Διαμνημονεύσεων με αυτών της σταδιοδρομικής τους εξέλιξης, με άμεση συνέπεια η απονομή να λαμβάνει χώρα πολλές φορές κατόπιν της αποστρατείας και ως εκ τούτου να μη προσδίδεται από την Διοίκηση στα Στελέχη της, το κύρος της απονεμηθείσης ηθικής αμοιβής. Πρόσφατο παράδειγμα το ΦΕΚ που κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 2013 για απονομή Ταξιαρχών του Φοίνικα και της Τιμής σε ανθρώπους που έχουν αποστρατευτεί ή «εκλείψει» από το 2006 μέχρι σήμερα!!!.
Κατόπιν των ανωτέρω θα ήθελα λοιπόν να σας προτείνω:
Α) Στο πλαίσιο της ανύψωσης του Ηθικού των ε.ε. Αξιωματικών και Υπαξιωματικών προερχομένων από ΑΣΣΥ και της μακρόχρονης προσφοράς τους σε όλους τους τομείς των Ε.Δ., να δεχτείτε την παραπάνω ερμηνεία που νεότεροι νόμοι από το ισχύον Ν.Δ. 376/74, προσδίδουν στους Αξιωματικούς (ΑΣΣΥ) το χρόνο υπηρεσίας Μονίμου Αξιωματικού, δίδοντας στα αρμόδια γραφεία τις κατάλληλες εντολές/κατευθύνσεις για την ΑΜΕΣΗ υλοποίηση και αλλαγή «πολιτικής» υπέρ των Στελεχών. Παράδειγμα το Μετάλλιο στρατιωτικής αξίας Γ’ τάξεως, θα μπορεί να δίδεται όπως προβλέπεται στους Υπολοχαγούς και Λοχαγούς (αντισστοιχα και στους άλλους Κλάδους), με μίνιμουμ 23 χρόνια πραγματική υπηρεσία, από τα οποία 10 ως αξιωματικοί βάση των οριζομένων στην παρ. 9 του άρθρου 5 του Νόμου 2439/1996 όπως αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 6 του Νόμου 3978/11.
Β) Θα πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΗ πρόταση τροποποίησης του υπάρχοντος αναχρονιστικού νομικού πλαισίου από το αρμόδιο γραφείο του ΓΕΕΘΑ, για πρόβλεψη απονομής Μεταλλίων για τους Υπαξιωματικούς της κατηγορίας Μ.Ε.Μ.Θ. για την άσκηση διοικητικών και οργανωτικών καθηκόντων τους στην μακρόχρονη πορεία τους, καθώς και αναγνώριση της προσφοράς τους στις Ε.Δ., αφού η προβλεπόμενη νομοθεσία δεν τους προάγει σε Αξιωματικούς και δεν προβλέπει καμία Ηθική Αμοιβή γι’ αυτούς, πέραν του Μεταλλίου πολυετούς υπηρεσίας.
Μετά Τιμής
Ένας Αξιωματικός (ΑΣΣΥ)
Ν.Δ. 376/1974

onalert.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.