Φανατικοί αναγνώστες του defencenet.gr αποδεικνύονται οι δολοφόνοι της οργάνωσης "Μαχόμενες Λαϊκές Επαναστατικές Δυνάμεις" αφού χρησιμοποιούν ένα τραγικό πρόσωπο της ελληνικής ιστορίας που αναφέρεται εξαιρετικά σπάνια σε κείμενα της νεότερης εποχής, αλλά το οποίο παρατέθηκε από το defencenet.gr (διαβάστε σχετικάεδώ) σε κείμενό του μία ημέρα μετά την δολοφονία των Γ.Φουντούλη και Μ.Καπελώνη: Τον Σουλιώτη Πήλιο Γούση.
Γράφαμε χαρακτηριστικά στις 2 Νοεμβρίου με αφορμή την άρνηση των Κάρολου Παπούλια και Αντώνη Σαμαρά να καταδικάσουν την δολοφονία: "Αυτή η ίδια Ελλάδα που έβγαλε τους προδότες του Μνημονίου θα βγάλει τους Έλληνες που θα σαρώσουν το παρακράτος του Μνημονίου. Αυτή είναι η ιστορία της Ελλάδας άλλωστε: Εκεί που υπάρχει ο Εφιάλτης, υπάρχει κι ένας Λεωνίδας. Εκεί που υπάρχει ο Πήλιος Γούσης, υπάρχει πάντα ένας Μπότσαρης..."
Η προκήρυξη που έστειλαν οι τρομοκράτες χρησιμοποιεί την ίδια ιστορική αλληλουχία και ακριβώςτα ίδια πρόσωπα με εκείνο το κείμεν και αναφέρει στην 1η σελίδα της μεταξύ άλλων: "Οι απόγονοι του Εφιάλτη, του Πήλιου Γούση..."..
Είναι κάτι παραπάνω από περίεργο το ότι αναφέρονται και μάλιστα με την ίδια ιστορική αλληλουχία οι Εφιάλτης και Πήλιος Γούσης σε μια προκήρυξη "ακροαριστερής τρομοκρατικής οργάνωσης".
Ειδικά ο Πήλιος Γούσης ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ στην "αριστερή" διανόηση και βιβλιογραφία σε κανένα κείμενο, αφού η "ύλη" της "αριστερής" ιστοριογραφίας ξεκινά από τις αρχές του 20ου αιώνα...
Αλλά φαίνεται ότι εκείνο το κείμενο της 2ας Νοεμβρίου τους έδωσε ιδέες.
Ωστόσο παραμένει εξαιρετικά παράξενο ότι αναφέρεται το συγκεκριμένο πρόσωπο από μια υποτίθέμενη "ακροαριστερή οργάνωση αντάρτικου πόλης"
Αντίθετα σε όλη την προκήρυξη δεν υπάρχει ούτε μία αναφορά στο Μνημόνιο και τις καταστρεπτικές του συνέπειες...
Ο Πήλιος Γούσης, ή Γούσιας, ή Πηλιογούσης, ήταν Σουλιώτης πολεμιστής, που έμεινε στην ιστορία ως προδότης του Σουλίου λίγο πριν την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Ο Αλή Πασάς κατά την 3η εκστρατεία του κατά των Σουλιωτών (1803) όταν διαπίστωσε ότι με τα όπλα δεν πετύχαινε τίποτα προσπάθησε τότε με δωροδοκίες και διαφθορές να εκπορθήσει το Σούλι.
Στη προσπάθειά του αυτή ήρθε συνεργός στον γιο του Αλή, τον Βελή Πασά, ο Πήλιος Γούσης, που υπηρετούσε ως έμπιστος του Τουρκαλβανού στρατηγού Ζελιχτάρ Μπόττα, ο οποίος και υπέδειξε στους Τουρκαλβανούς που επιχειρούσαν τον αποκλεισμό των Σουλιωτών ένα ιδιαίτερο αφύλακτο μονοπάτι που οδηγούσε στο Κούγκι.
Όταν ένα τμήμα των Τουρκαλβανών ανέβηκε αυτό το μονοπάτι οι μαχόμενοι Σουλιώτες βρέθηκαν ανάμεσα στα πυρά τους όπου αναγκάστηκαν πλέον να υποχωρήσουν, να εγκαταλείψουν τον αγώνα τους και τελικά, λόγω και έλλειψης τροφών και πολεμοφοδίων να συνθηκολογήσουν και να εκπατριστούν στη συνέχεια στη ρωσοκρατούμενη τότε Πάργα και από εκεί στη Κέρκυρα.
Ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης στο ποίημά του «Ο Καλόγερος» που αναφέρεται στον μοναχό Σαμουήλ που ανατίναξε την μπαρουταποθήκη στο Κούγκι, εμφανίζει τον Πήλιο Γούση να καλεί τον καλόγερο να παραδοθεί στο Βελή πασά.
Την προδοσία αυτή του Πήλιου Γούση που συνέβαλε και ο συμπέθερός του Κουτσονίκας, έχει καταγράψει ο Χ. Περραιβός, που χρεώνει και ένα μέρος της προδοσίας στον Κίτσο Μπότσαρη. Κατά μία άποψη, μετά τη συνθηκολόγηση των Σουλιωτών ο Πήλιος Γούσης μετέβη στη Κέρκυρα όπου, κατά τον Φιλήμονα, το 1820 συνέβαλε στη συνεννόηση των Σουλιωτών με τον Τούρκο στόλαρχο για από κοινού επίθεση κατά του Αλή Πασά.
Έτσι σε νεότερα έγγραφα φέρεται ο Πήλιος Γούσης να έχει εξαγνιστεί. Κατ΄ άλλους ερευνητές ο Πήλιος Γούσης σκοτώθηκε στην ανατίναξη του Κουγκίου και ο αναφερόμενος στα γεγονότα του 1820 είναι άλλος.
defencenet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.