Τα περισσότερα οχήματα, παραμένουν στις μάντρες ελλείψει χρημάτων ακόμη και για μικροεπισκευές
Παρατηρούν, καταγράφουν, ενημερώνουν, χωρίς όμως να μπορούν να επεμβαίνουν και να αποτρέπουν. Αυτή είναι πλέον η καθημερινότητα των συνοριακών φυλάκων που υπηρετούν στο μέχρι πρότινος μεγαλύτερο πέρασμα λαθρομεταναστών στη χώρα, το οποίο δεν είναι άλλο από την περιοχή του Έβρου. Την ώρα που... η προσπάθεια να κλείσει οριστικά η «τρύπα» στα ανατολικά σύνορα από το ατέλειωτο κύμα των λαθρομεταναστών έφερνε τα πρώτα χαμόγελα, με απτά αποτελέσματα, στην ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (μετά την κατασκευή του φράχτη και την αποστολή εκατοντάδων συνοριοφυλάκων), ένας νέος εφιάλτης έκανε την εμφάνισή του. Πρόκειται για τους προϋπολογισμούς αυστηρής λιτότητας αλλά και τις αιματηρές προσπάθειες να περικοπούν δαπάνες από παντού. Έτσι, ενώ το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη κάνει λόγο για «εθνική ανάγκη φύλαξης των συνόρων», οι ένστολοι που αποσπάστηκαν στην περιοχή καλούνται να αντιμετωπίζουν το παράνομο μεταναστευτικό κύμα «γυμνοί». Αυτό γιατί πάνω από το 85% των οχημάτων που έχουν στη διάθεσή τους είναι χαλασμένα, με αποτέλεσμα να παραμένουν ακινητοποιημένα σε μάντρες. Τα περισσότερα δε από αυτά χρονολογούνται από το 2000 και έχουν διανύσει πάνω από 700.000 χιλιόμετρα!
«ΑΓΝΑΝΤΕΥΟΥΜΕ». Μέχρι πρότινος, κάθε τρία χιλιόμετρα υπήρχε και ένα περιπολικό, έτσι ώστε όταν σημειωνόταν περιστατικό, τα οχήματα που βρίσκονταν σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων να μπορούσαν να συγκεντρωθούν, ώστε να επιχειρήσουν μαζί. Τώρα η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, στον Έβρο υπάρχουν περίπου 200 αυτοκίνητα, με τα 180 από αυτά να χρειάζονται άμεσα επισκευή, καθώς αντιμετωπίζουν βλάβες και είναι ανενεργά, με αποτέλεσμα να είναι παρατημένα σε διάφορους χώρους γύρω από τα τμήματα των υπηρεσιών.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση του τμήματος συνοριακής φύλαξης Φερών. Από τα 55 οχήματα που βρίσκονται στη διάθεση της υπηρεσίας, είναι ενεργά μόλις τα τέσσερα! Συνοριακοί φύλακες, μιλώντας στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ», εξηγούν ότι τα αυτοκίνητα των υπηρεσιών πρέπει να επισκευαστούν αμέσως, διότι η κατάσταση που επικρατεί δυσχεραίνει σημαντικά το έργο τους. «Το 85% των οχημάτων είναι ακινητοποιημένα. Χρειάζονται λάδια, μπουζί, δυναμό και άλλα. Όταν το καλοκαίρι μία υπηρεσία χρησιμοποιούσε για κάθε βάρδια 20 αυτοκίνητα, αυτή τη στιγμή χρησιμοποιεί 3 το πολύ. Τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν να χαλάνε από το φθινόπωρο και έκτοτε έχουν αφεθεί στη μοίρα τους, γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούμε ούτε να επιχειρούμε ούτε να επεμβαίνουμε. Καθόμαστε και "αγναντεύουμε" χωρίς να είμαστε σε θέση να αποτρέπουμε», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
ΧΩΡΙΣ ΛΕΦΤΑ. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες των συνεργείων που μέχρι πρόσφατα είχαν αναλάβει τη συντήρηση των οχημάτων πλέον αρνούνται να συνεχίσουν τη συνεργασία, καθώς θα πρέπει να προπληρώσουν τα ανταλλακτικά και να πάρουν τα χρήματα μετά από έξι μήνες από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων. Ένστολοι που υπηρετούν στην περιοχή αναφέρουν στην εφημερίδα μας ότι οι εν λόγω ιδιοκτήτες αφενός δεν έχουν χρήματα να διαθέσουν και αφετέρου αρνούνται να ακολουθήσουν τη διαδικασία που ορίζει η ηγεσία της Ελληνικής Αστυνομίας. «Πρέπει το υπουργείο να επέμβει άμεσα και να αποδεσμεύσει από τον κρατικό προϋπολογισμό κονδύλι, ώστε να επιδιορθωθούν οι βλάβες. Χρειάζονται γύρω στις 100.000 ευρώ. Αν και οι διευθυντές ζήτησαν 200.000 ευρώ για όλο τον χρόνο, ακόμα και με 100.000 οι βλάβες θα αποκατασταθούν. Και να σκεφτεί κανείς ότι ο κάθε αστυνομικός που βρίσκεται στον Έβρο κοστίζει 2.000 ευρώ τον μήνα. Δηλαδή, για 1.000 άτομα που υπηρετούν δαπανώνται περί¬που 2.000.000 ευρώ και δεν μπορούν να βρεθούν 100.000 ώστε τα αυτοκίνητα να είναι λειτουργικά...», λένε οι ίδιες πηγές.
«Θα ψάξουμε για χορηγούς»
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνοριακών Φυλάκων (ΠΟΣΥΦΥ), Παναγιώτης Χαρέλας, μιλώντας στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ», επισημαίνει ότι στο τέλος οι υπηρεσίες, προκειμένου να επισκευάσουν τα οχήματα που διαθέτουν, θα αναγκαστούν να αναζητήσουν χορηγούς. «Σε λίγο καιρό θα αναγκαστούμε να ζητήσουμε χορηγούς για τη φύλαξη των συνόρων καθώς τα ταμεία του κράτους έχουν αδειάσει και οι συνάδελφοι δυσκολεύονται να επιχειρήσουν και να φυλάξουν τα σύνορα. Ο εξοπλισμός χωρών όπως της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας απέχει παρασάγγας -προς το καλύτερο- από την Ελλάδα. Τα αυτοκίνητα που διαθέτουμε είναι πολύ καταπονημένα. Δουλεύανε 24 ώρες το 24ωρο επί χρόνια. Υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν βγει ρόδες, διαφορικά και άλλα. Είμαστε πολύ τυχεροί που αντέχουν τα αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Προσπαθούμε να κάνουμε σέρβις σε οχήματα που θα έπρεπε να είχαμε πετάξει πριν από χρόνια», τονίζει.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Δένδιας, σε συνάντηση που είχε με αντιπροσωπία της ΠΟΣΥΦΥ και της Ένωσης Συνοριακών Φυλάκων Έβρου, δεσμεύτηκε να προβεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου τα προβλήματα να επιλυθούν. Κατά τη συνάντηση, πέρα από την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα οχήματα, ετέθησαν στον υπουργό και άλλα προβλήματα που αφορούν την περιοχή, όπως οι μετακινήσεις προσωπικού. Η πάγια θέση της ομοσπονδίας είναι ότι πρέπει οι μετακινήσεις να σταματήσουν άμεσα, καθώς το θέμα δεν λύνεται με αυτές, ενώ δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα στην υπόλοιπη επικράτεια. Παράλληλα, κατατέθηκαν οι λύσεις που προτείνει η ΠΟΣΥΦΥ, δηλαδή η άμεση μετακίνηση των καταγόμενων από την περιοχή του Έβρου, αλλά και όσων το επιθυμούν από τις υπόλοιπες περιοχές, καθώς και προσλήψεις, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του κράτους, νέων συνοριακών φυλάκων για τον Νομό Έβρου. Ζητήθηκε ακόμη από τον κ. Δένδια να γίνει νομοθετική ρύθμιση ώστε όλοι όσοι επιθυμούν να μετακινηθούν σε οποιοδήποτε κέντρο φιλοξενίας να συνεχίζουν να λαμβάνουν τη μοριοδότηση.
(ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 18/08/2013 – Π. ΒΛΑΧΟΥΤΣΑΚΟΣ,stratalogia.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.