Μεθοδευμένο σχέδιο για να προωθηθεί η συνδιαχείριση του Αιγαίου με την Τουρκία με «φερετζέ» την Frontex, αποκαλύπτει το «ΕΜΠΡΟΣ».
Την ώρα που πυκνώνουν οι απειλές για αποπομπή της χώρας μας από την Συνθήκη Σένγκεν που συνοδεύονται από δήθεν προσωπικές απόψεις Ευρωπαίων αξιωματούχων για δημιουργία ανοιχτών κέντρων φιλοξενίας εκατοντάδων χιλιάδων τριτοκοσμικών, το Λιμενικό Σώμα κυριολεκτικά αφοπλίζεται. Πρόκειται για εφαρμογή του πρώτου μέρους του λεγόμενου σχεδίου «RABIT» που προβλέπει την διάλυση της Ελληνικής ακτοφυλακής και την αντικατάστασή της με μια πανευρωπαϊκή δύναμη φύλαξης των θαλάσσιων συνόρων της Ε.Ε.
Οι Ευρωπαίοι συνοριοφύλακες θα πραγματοποιούν κοινές περιπολίες με τους Τούρκους στο Αιγαίο, εφαρμόζοντας την συνδιαχείριση του Ελληνικού αρχιπελάγους. Η αρχή έγινε με την απαίτηση της Κομισιόν να μειωθεί στο ελάχιστο η αριθμητική οροφή του Λιμενικού Σώματος, ενώ πολύ σύντομα θα μπει περιορισμός και στο προσωπικό των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Παράλληλα, συζητείται η παρουσία Τούρκων αξιωματούχων στα Ελληνικά hot spots, οι οποίοι θα συναποφασίζουν με τους Ευρωπαίους ομολόγους τους για τους λαθρομετανάστες που θα επιστρέφουν στα μικρασιατικά παράλια. Δηλαδή, τα πολεμικά σκάφη που θα φέρουν την ημισέληνο θα σταθμεύουν μόνιμα στα λιμάνια της Μυτιλήνης, της Χίου, της Κω και της Ρόδου.
Την ώρα που τα Ελληνικά νησιά έχουν κατακλυστεί από χιλιάδες μουσουλμάνους λαθρεποίκους το Λιμενικό Σώμα διαρκώς υποβαθμίζεται. Από τα 14.000 άτομα που χρειάζεται κατ’ ελάχιστον, προκειμένου να εκτελέσει την αποστολή του και τα αυξημένα καθήκοντά του που απορρέουν από την μαζική απόβαση των αλλογενών, σήμερα υπηρετούν λιγότερα από 7.500, τα οποία, λόγω των αθρόων συνταξιοδοτήσεων άξιων στελεχών, πολύ σύντομα θα περιορισθούν στα 6.000. Κι αυτό ενώ ο νόμος 45130/2013 προβλέπει ότι οι οργανικές θέσεις στο σώμα πρέπει να μην είναι λιγότερες από 10.250.
Παράλληλα, επιχειρείται ο έλεγχος της εξέλιξης των αξιωματικών του Λ.Σ., με το Προεδρικό Διάταγμα 103/2014 περί προαγωγής και γεωγραφικής κατανομής των βαθμοφόρων.Ενδεικτικά αναφέρεται ότι με την εφαρμογή του άρθρου 75 του συγκεκριμένου Π.Δ., ένας Υποπλοίαρχος, ο οποίος ήταν να προαχθεί στον βαθμό του Πλωτάρχη σε λιγότερο από 6 μήνες λόγω προϋπηρεσίας, πλέον πρέπει να περιμένει έως και 2,5 χρόνια.
Χωρίς σκάφη το Λιμενικό
Την ίδια στιγμή, προκειμένου να στρωθεί το έδαφος για την Ευρωπαϊκή Ακτοφυλακή, έχει ψαλιδισθεί δραματικά το κονδύλι του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που αφορά την συντήρηση και την αγορά ανταλλακτικών για τα σκάφη του Λ.Σ. Το ποσό που είναι διαθέσιμο φτάνει για την επισκευή ενός μόνον πλοίου από τα περίπου 230 που διαθέτει το Σώμα. Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημανθεί ότι η χώρα μας έχει μόνο ένα σκάφος ανοιχτής θαλάσσης που κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή να ακινητοποιηθεί.
Από την πλευρά της η Ε.Ε. έχει περικόψει κάθε δυνατότητα διάθεσης σεβαστού χρηματικού ποσού στο Λ.Σ. για την αγορά πλοίων που θα μπορούσαν να συμβάλουν αποφασιστικά στην προάσπιση των Ελληνικών θαλάσσιων συνόρων. Τα 32 εκατ. ευρώ που έδωσε το 2015 στο ΥΕΝ επί υπουργίας Χρήστου Ζώη (υπηρεσιακή κυβέρνηση Αικατερίνης Θάνου), χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά και μόνο για το έργο της έρευνας και της διάσωσης λαθρομεταναστών, αφού υπάρχει σαφής σχετική εντολή. Δηλαδή, δεν χορήγησε ούτε ένα ευρώ για τον αποτρεπτικό ρόλο που πρέπει να έχει στο Αιγαίο το Λιμενικό μας.
Σε απλά Ελληνικά, την ώρα που υποκριτικά οι εταίροι μας φωνάζουν ότι η ακτοφυλακή μας δεν φυλάει όπως θα έπρεπε τα ανατολικά σύνορα της Ευρώπης, αποφεύγουν να διαθέσουν τα απαιτούμενα κονδύλια για την αγορά εναέριων και πλωτών μέσων και τον εκσυγχρονισμό και συντήρηση των υπαρχόντων.
Αντιθέτως, όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, σχεδιάζουν να «δρομολογήσουν» σε περιπολία στο Αρχιπέλαγος, δύο σκάφη ανοιχτής θαλάσσης, επανδρωμένα από Ολλανδούς και Γερμανούς συνοριοφύλακες, ενώ σκέψεις υπάρχουν και για άλλα 5 τέτοια πλοία που θα στελεχωθούν από πληρώματα και αξιωματούχους των κρατών της Βόρειας Ευρώπης.
Παράλληλα, ανεπίσημα, όπως αποκαλύπτει το «ΕΜΠΡΟΣ», έχει τεθεί θέμα στην Ελληνική πλευρά να συμφωνήσει με την Τουρκία για την εφαρμογή της Σύμβασης του Αμβούργου.
Σύμφωνα με αυτή και συγκεκριμένα με το άρθρο 214 που επέβαλε ο ΙΜΟ (Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης), η χώρα μας υποχρεώνεται να διαπραγματευθεί με την Άγκυρα σχετικά με την οριοθέτηση των θαλάσσιων περιοχών τους, εντός των οποίων οι δύο γείτονες θα είναι ο καθένας αποκλειστικά αρμόδιος και υπεύθυνος για την Θαλάσσια Έρευνα και Διάσωση (SAR) στο Αιγαίο. Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει τέτοια συμφωνία ανάμεσα στα δύο κράτη.
Η παγίδα βρίσκεται στο άρθρο 215 της συμφωνίας όπου ρητά ορίζεται ότι σε περίπτωση που οι εμπλεκόμενοι δεν τα βρουν μεταξύ τους, κάθε χώρα μπορεί να ορίσει την δική της περιοχή, με τρόπο που εξυπηρετεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον ΙΜΟ. Πολεμικά σκάφη με την ημισέληνο θα σταθμεύουν μόνιμα στα λιμάνια Μυτιλήνης, Χίου, Κω και Ρόδου. Αυτό έκανε η Τουρκία, όταν ζήτησε να της παραχωρηθεί το μισό Αρχιπέλαγος ως περιοχή Έρευνας και Διάσωσης, ζητώντας μάλιστα και την δημιουργία και 11 θαλάσσιων πεδίων βολής.
Αν και το αίτημά της απορρίφθηκε το 2011, η Τουρκική Εθνοσυνέλευση με τον νόμο 24611 όρισε μονομερώς το μισό Αιγαίο ως περιοχή της Άγκυρας για SAR. Με την σειρά του ο ΙΜΟ, χωρίς να υπάρξει καμία αντίδραση της Αθήνας, συμπεριέλαβε την συγκεκριμένη απόφαση, που ουσιαστικά διχοτομεί το Αιγαίο, στο διεθνές εγχειρίδιό του που αφορά την Θαλάσσια
Έρευνα και Διάσωση και την διεθνή ναυσιπλοΐα.
Το περίεργο είναι ότι προ ημερών, Ελλάδα και Τουρκία, σχεδόν ταυτόχρονα, απέσυραν τις αναγγελίες τους για τον καθορισμό του εναέριου χώρου του Αιγαίου (ΝΟΤΑΜ) όπως προβλέπει ο ICAO (Διεθνής Οργανισμός Αεροναυτιλίας), χωρίς να εκδώσουν νέες οδηγίες, ακυρωτικές των προηγουμένων δεσμευτικών αποφάσεών τους.
Η απόσυρση της Ελληνικής ΝΟΤΑΜ που συμπίπτει και με την αρμοδιότητα επιχειρήσεων SAR δεν συνοδεύτηκε ούτε με δήλωση της ανάγκης απόσυρσης του νόμου της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης, ούτε καν με την ακύρωση της ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η Άγκυρα με την οποία ουσιαστικά διχοτομεί το Αρχιπέλαγος.
Έτσι, το μισό Αιγαίο μετατράπηκε σε αλληλοεπικαλυπτόμενη περιοχή αρμοδιοτήτων μεταξύ των δύο χωρών, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τα εθνικά κυριαρχικά δικαιώματά μας. Κι εδώ έρχεται να αντικαταστήσει το Ελληνικό Λιμενικό η νέα Ευρωπαϊκή Ακτοφυλακή, η οποία θα διαδεχθεί την Frontex, αναπτύσσοντας ομάδες κομάντος «RABIT» στα ανατολικά θαλάσσια σύνορά μας. Το γενικό πρόσταγμα δεν θα το έχουν, όπως συμβαίνει τώρα, οι Ελληνικές αρχές, ούτε επικεφαλής των δράσεων θα είναι Έλληνες αξιωματικοί.
Στο «στρατηγείο» που θα δημιουργηθεί, τις αποφάσεις θα λαμβάνουν στρατιωτικοί από διάφορες χώρες της Ε.Ε., ενώ οι Έλληνες θα περιορισθούν σε καθαρά συμβουλευτικό ρόλο. Ήδη έγινε (3-4-2014) η πρώτη άσκηση της Μικτής Ευρωπαϊκής Επιχείρησης, στο πλαίσιο της άσκησης «Ποσειδών – Θαλάσσια Σύνορα», που αποτέλεσε τον προπομπό με την μόνιμη εγκατάσταση στην χώρα μας περίπου 5.000 ατόμων (στρατιωτικών και αστυνομικών) που θα έχουν υπερεξουσίες και δεν θα υπόκεινται στους Ελληνικούς νόμους.
Υπολογίζεται ότι η δύναμη αυτή θα ξεπεράσει, σε πλήρη ανάπτυξη, τις 15.000 θέσεις και θα φέρει υψηλής ποιότητας τεχνολογικό εξοπλισμό, ενώ τα στελέχη της θα έχουν υποστεί ειδική εκπαίδευση. Σε λιγότερο από τρεις μήνες, τα Ευρωπαϊκά «κουνελάκια»- «Ράμπιτ», όπως τα αποκαλούν οι λιμενικοί μας-, θα έχουν βάλει κι επισήμως μόνιμο πόδι στο Αιγαίο και θα περιπολούν από κοινού με τους Τούρκους.
Γ. ΦΡΑΓΚΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.