Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015

ΠΡΟΣΟΧΗ !!!ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΑΝ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΘΑ "ΒΡΕΙΤΕ" ΑΠΟ ΔΕΥΤΕΡΑ ....


Να τα έρχονται! Πετιούνται μετά την Κυριακή των εκλογών και θα μας κάνουν να χάσουμε τα αβγά και τα πασχάλια. Είναι υπογεγραμμένα και αναμένουν την υλοποίηση τους. Τα νέα μέτρα θα μας κάνουν να παραμιλάμε.Πάρτε βαθιές ανάσες και διαβάστε τα όπως τα είδαμε στο press project:
17:48
ΣΤ. Claw Back και διοικήσεις νοσοκομείων
Η αιτιολογική έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά από παρατηρήσεις για το μηχανισμό αυτόματων επιστροφών (Claw Back) τον οποίο είχε καταγγείλει ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά καταλήγει ότι για δημοσιονομικούς όρους και επειδή το ζητάν οι δανειστές ο μηχανισμός θα παραμείνει για ακόμα τρία χρόνια.
Προαναγγέλλονται αλλαγές στο σύστημα διοίκησης των Νοσοκομείων βάσει των βέλτιστων πρακτικών της Ευρώπης και του Καναδά με αλλαγές στο ρόλο του διοικητή και των αποφασιστικών οργάνων. Για τους επόμενους τρεις μήνες ο υπουργός υγείας μπορεί να αναθέσει προσωρινά καθήκοντα σε Διοικητές και Αναπληρωτές διοικητές.
Αλλαγή: Ουσιαστικά πρόκειται για την καμουφλαρισμένη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στο σύστημα υγείας.
17:39
Ε.1. Αύξηση ορίων ηλικίας
Για πλήρη σύνταξη λόγω γήρατος από το 2022 το κατώτατο όριο θα είναι το 62ο έτος με 12.000 ημέρες ασφάλισης ή τα 40 έτη και το 67ο έτος με 15 έτη ή 4500 ημέρες ασφάλισης.
Για μειωμένη σύνταξη ορίζεται το 62ο έτος ηλικίας με 4500 ημέρες ασφάλισης ή 15 έτη ασφάλισης.
Στην περίπτωση που μέχρι την δημοσίευση του νομοσχεδίου δεν έχει θεμελιωθεί δικαίωμα μειωμένης ή πλήρους συντάξεως τα όρια ηλικίας αυξάνονται σταδιακά έως το 2022 σύμφωνα με τον πίνακα που βρίσκεται στην σελίδα 267 του νομοσχεδίου (2ο αρχείο του σχέδιου νόμου)
Δεν θίγονται τα θεμελιωμένα ασφαλιστικά δικαιώματα.
Αλλαγή: Πρόκειται για τα αναμενόμενα όρια ηλικίας που γνωρίζαμε ήδη από τις 12 Ιουλίου. Έχει ενδιαφέρον ότι η αιτιολογική έκθεση επαναλαμβάνει 4 φορές ότι αυτά γίνονται κατόπιν αιτήσεως των πιστωτών και ότι η κυβέρνηση δεν έχει άλλα περιθώρια.
17:23
Ε. Υπολογισμός συντάξεων
Εφεξής το ποσό της σύνταξης γήρατος προκύπτει βάσει των οικείων διατάξεων. Σε περίπτωση που αυτό είναι μικρότερο από το κατώτατο όριο οι συνταξιούχοι λαμβάνουν το οργανικό ποσό σύνταξης μέχρι την συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας τους και μετά την συμπλήρωση του ορίου λαμβάνουν το ποσό κατώτατου ορίου σύνταξης.
Ακολούθως το άρθρο περιλαμβάνει μια σειρά εγκυκλίων και νόμων που εφαρμόζονται ανά ταμείο και ανά χρονιά συνταξιοδότησης το οποίο δεν μπορεί να εκτιμηθεί παρά μόνο από εξειδικευμένο εργατολόγο. Συνολικά πάντως η νέα νομοθεσία μειώνει τη βασική σύνταξη μέχρι και στα 480€/μήνα και αυξάνει το πέναλτι για πρόωρη σύνταξη στο 40%. Οι πρόωρες συντάξεις σταδιακά καταργούνται και το όριο ηλικίας σε όλους τους κλάδους πηγαίνει στα 67 έτη.
Αλλαγή: Ήταν νομοσχέδιο που αναμενόταν έτσι και αλλιώς δύσκολο αλλά οι πρώτοι υπολογισμοί από τους εργατολόγους αποδεικνύουν ότι στην πραγματικότητα το αποτέλεσμα θα είναι μεγαλύτερες μειώσεις από τις αναμενόμενες στις συντάξεις. Επίσης ενοποιούνται και τα ταμεία που είχαν αποφύγει την ενσωμάτωση μέχρι σήμερα, μεταξύ ατών και του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ.
16:33
Δ.Ε.1. Τροποποιήσεις νόμων ρυθμίσεων
Θεσπίζεται διετής αναστολή για ην παροχή εγγυήσεων, διασφαλίσεων και η ρύθμιση του νόμου 4152 καθίσταται ευνοϊκότερη για τους οφειλέτες στα ασφαλιστικά ταμεία.
Μειώνεται το επιτόκιο στη ρύθμιση του 4152 για να εξισορροπηθεί με αυτό του νόμου των 100 δόσεων. Ωστόσο με άρθρο που δεν αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι τα αρμόδια όργανα μπορούν ανά πάσα στιγμή να προβαίνουν σε μείωση της διάρκειας της χορηγηθείσας ρύθμισης αν διαπιστωθεί ότι ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να αποπληρώσει νωρίτερα την οφειλή του. Οι λεπτομέρειες γενικά για τον τρόπο είσπραξης των οφειλών θα οριστικοποιηθούν με υπουργική απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Αλλαγή: Στα πλαίσια του κουτσουρέματος της ρύθμισης για τις 100 δόσεις η κυβέρνηση ενισχύσει την ρύθμιση 4152 προκεικένου να υπάρχει πιθανότητα χρήσης αυτού του νόμου από τους οφειλέτες.
16:28
Δ.11. Ηπιότερο το Δημοσιονομικό Συμβούλιο
Παρά τους αρχικούς φόβους για υλοποίηση της πρότασης Βαρουφάκη για ένα πανίσχυρο Δημοσιονομικό Συμβούλιο τελικά αυτό αποκτά περισσότερο γνωμοδοτική παρά εκτελεστική αρμοδιότητα. Έτσι διαβάζουμε ότι με την τροποποίηση του σχετικού νόμου η απόφασης του Δημοσιονομικού Συμβουλίου σε περίπτωση δημοσιονομικού εκτροχιασμού δεν είναι δεσμευτική για τον Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος απλά αν διαφωνεί οφείλει να ενημερώσει για τους λόγους το σώμα της Βουλής. Στις άλλες διατάξεις που τροποποιούνται ορίζεται ότι οι αποφάσεις του Δημοσιονομικού Συμβουλίου θα πρέπει να είναι κοστολογημένες και να δίνεται έμφαση στα αποθεματικά του κρατικού προϋπολογισμού στις παρεμβάσεις που θα προτείνονται.
Αλλαγή: Σε κάθε περίπτωση αυτή είναι μια ευχάριστη αλλαγή σε σχέση με αυτά που ακούγαμε τον τελευταίο καιρό. Θυμίζουμε ότι η πρόταση του πρώην Υπουργού, Γιάνη Βαρουφάκη, ήταν το δημοσιονομικό συμβούλιο να έχει αυτοματοποιημένες αρμοδιότητες για οριζόντιες περικοπές δαπανών στο δημόσιο σε περίπτωση δημοσιονομικού ελλείματος.
16:22
Δ.10. Μίνι νομοσχέδιο δημόσιας διοίκησης
Το υποεδάφιο Δ10 που αποτελείται από 20 επιμέρους άρθρα αποτελεί στην πραγματικότητα ένα μίνι νομοσχέδιο εσωτερικής κινητικότητας που περιλαμβάνει όλες τις διατάξεις για τις αποσπάσεις, τις μεταθέσεις, το κόστος κάθε μια από αυτές, πίνακες μισθολογίων, αποζημιώσεις μετακίνησης ακόμα και τις δαπάνες διαμονής για τα μη κοινοβουλευτικά μέλη της κυβέρνησης που εξομοιώνονται με αυτά των βουλευτών.
Αλλαγή: Θα μας επιτρέψετε να το εξετάσουμε ξεχωριστά καθώς αποτελεί πραγματικά ένα πλήρες νομοσχέδιο δημόσιας διοίκησης που πρέπει να μελετηθεί και από ειδικούς..
16:22
Δ.9. Απαλλαγή φοροτεχνικών
Το πρόβλημα με τα ανείσπρακτα χρέη του δημοσίου επιχειρεί να αντιμετωπίσει το υποεδάφιο 9 που προβλέπει την ασυλία των φοροτεχνικών που δεν καταφέρνουν να εισπράξουν τα χρέη προς το δημόσιο.
Αλλαγή: Το πρόβλημα είναι πραγματικό. Η Ελλάδα παρουσιάζει τεράστια ποσά στον προϋπολογισμό της ως ανείσπρακτες οφειλές αλλά τα πραγματικά κεφάλαια που μπορεί να αντλήσει από αυτή τη δεξαμενή είναι υποπολλαπλάσια. Ένας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι επειδή για την οριστική διαγραφή των χρεών εξαιτίας της μη δυνατότητας αποπληρωμής προβλέπονται διαδικασίες που καθιστούν υπεύθυνους τους φοροτεχνικούς. Παρόλο που το πρόβλημα όμως είναι πραγματικό η πλήρη ασυλία τους μπορεί να ανοίξει την κερκόπορτα σε ένα διαφθαρμένο κράτος προκειμένου να παραγραφούν χρέη από φυσικά και νομικά πρόσωπα που θα είχαν τη δυνατότητα να πληρώσουν. Αντί λοιπόν να αμνηστεύονται οι φοροτεχνικοί ίσως θα έπρεπε να στένευε το πλαίσιο κίνησης όσων διεκδικούν παραγραφή χρεών και επιπλέον να δημιουργείτο ένα ξεχωριστό παρακλάδι της δικαιοσύνης που θα ασχολείτο κατά προτεραιότητα με αυτές τις υποθέσεις.
15:18
Δ.8. και το ΚΤΕΟ στο μνημόνιο
Πρόστιμο 150€ προβλέπει η υποπαράγραφος Δ.8. του νομοσχεδίου για τα οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ εντός ενός εξαμήνου από την τελική ημερομηνία που θα έπρεπε να έχουν περάσει. Δίνεται διορία ενός μήνα για να περάσουν τα αυτοκίνητα ΚΤΕΟ χωρίς την επιβολή του προστίμου.
Αλλαγή: Καθαρά εισπρακτικό μέτρο με στόχευση την άμεση συγκέντρωση εσόδων εντός ενός μήνα. Η αιτιολογία για το κίνδυνο της ανθρώπινης ζωής λόγω των τεχνικών προβλημάτων των οχημάτων είναι εντελώς προσχηματική, ιδιαίτερα δε γιατί γνωρίζουμε πως μπορείς να περάσεις έναν τεχνικό έλεγχο στην Ελλάδα.
14:55
Δ.6. Θέματα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων
Για την εξάλειψη των επικαλύψεων των αρμοδιοτήτων για τις φορολογικές και τελωνειακές υποχρεώσεις προτείνεται η αποκλειστική ανάθεση όλων των αρμοδιοτήτων που άπτονται φορολογικών και τελωνειακών υποθέσεων στην ΓΓΔΕ της Κατερίνας Σαββαΐδου. Για αυτό και αποκτάει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το χθεσινό αποκλειστικό ρεπορτάζ του TPP.
Μέτρα για την ενίσχυση της αυτονομίας της ΓΓΔΕ (αυτή που σύμφωνα με τον προηγούμενο κυβερνητικό εκπρόσωπο δημιουργούσε προβλήματα στην άσκηση μιας αριστερής πολιτικής). Με τις νέες διατάξεις ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων (λέγε με Σαββαΐδου) θα έχει την δυνατότητα να εκδίδει αποφάσεις για όλα τα ζητήματα ενώ μετατρέπονται σε αποφάσεις αναδρομικά όλες οι αποφάσεις που είχαν εκδοθεί κατ εξουσιοδότηση των υπουργών.
Αλλαγή: Η Κατερίνα Σαββαΐδου, για την οποία μπορείτε να διαβάσετε αρκετά στο TPP, μετατρέπεται σε υπερυπουργό με υπερδυνάμεις και ασυλία. Το ΣΔΟΕ και η ΥΕΕΔΕ καταργούνται και εντάσσονται στην ΓΓΔΕ.
14:52
Δ.6. Άρση απαγόρευσης συστέγασης ποτοποιείων – αποσταγματοποιείων
Γίνεται άρση της απαγόρευσης που ίσχυε από το 2001 περί συστέγασης ποτοποιείων – αποσταγματοποιείων.
Αλλαγή: Η αλλαγή εκ πρώτης όψεως φαίνεται εύλογη. Δεν γνωρίζουμε τα αιτήματα του χώρου ωστόσο.
14:44
Δ.5. Αύξηση φόρου κατανάλωσης για αγρότες
Αύξηση του ΕΦΚ για την αποκλειστική χρήση στους αγρούς από 66 ευρώ ανά χιλιόλιτρο στα 200 ευρώ και πλήρη κατάργηση του ειδικού φόρου από τον Οκτώβριο του 2016
Αλλαγή: Η αιτιολογική έκθεση αναφέρει ότι η απόφαση αυτή θεσπίστηκε στο πλαίσιο της ενίσχυσης της οικονομικής δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας, αλλά οι αγρότες επιμένουν ότι η απόφαση πάρθηκε για την ενίσχυση της δημοσιονομικής κατάστασης των χωρών των πιστωτών μας.
14:04
Δ.4. Τι θα πληρώσουν οι εφοπλιστές (τίποτα)
Εντυπωσιακό το πρώτο σκέλος της αιτιολογικής έκθεσης του νομοσχεδίου που αφού πρώτα αναφέρει ότι η Ελλάδα έχει ειδικό καθεστώς φοροπαλλαγών για τα πλοία με ελληνική σημαία και επισημαίνει την πιθανότητα προστίμων από την ΕΕ μετά παρουσιάζει μια απολογητική διάθεση προς τους εφοπλιστές και σημειώνει ότι οι άλλες χώρες τις Ευρώπης δεν έχουν πολλά πλοία με σημαίες των χωρών τους εξαιτίας των φόρων που επιβάλλουν στους εφοπλιστές.
Τελικά όμως η Ελλάδα αποφασίζει την αναπροσαρμογή των συντελεστών φόρου και των εισφορών για τα πλοία Α’ κατηγορίας που είναι νηολογημένα με ελληνική σημαία. Μην βιάζεστε όμως, εδώ δεν έχουμε περίπτωση ΕΝΦΙΑ. Η αναπροσαρμογή θα γίνει σταδιακά, σε βάθος πενταετίας και θα ξεκινήσει σε 2 χρόνια, να έχουν χρόνο οι άνθρωποι να αλλάξουν σημαία στα καράβια τους.
Και μη φανταστείτε ότι η αναπροσαρμογή θα είναι τρομακτική. Οι συντελεστές φόρου και εισφορά θα παραταθούν (υπήρχε ήδη πρόβλεψη από το 1996) στο υπάρχον 4%!
Αλλαγή: Πρόκειται κατά τη γνώμη μας για άλλη μια χαριστική διάταξη σους εφοπλιστές που στην πραγματικότητα παρά τις 2 σελίδες που αφιερώνει η αιτιολογική έκθεση σε αυτούς είτε θα συνεχίσουν να φορολογούνται ελαφρώς, είτε θα έχουν χρόνο να κάνουν τις απαραίτητες κινήσεις για να εξασφαλίσουν τα συμφέροντά τους.
13:40
Δ.3. ΕΝΦΙΑ (και πληρώνει και ο ΕΟΤ)
Παραμένει ο ΕΝΦΙΑ χωρίς αναφορά για κατάργησή του στο μέλλον. Επιπλέον καταργούνται οι ειδικές διατάξεις που εξαιρούσαν τον ΕΟΤ από τον φόρο και πλέον δεν θα πληρώνει μόνο για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα, κενά και δωρεάν παραχωρούμενα σε πρόσωπα πλην Ελληνικού Δημοσίου. Καταργείται η απαλλαγή ενοικιαζόμενων δωματίων και ατομικών επιχειρήσεων (που είχε ψηφίσει η ίδια η κυβέρνηση) και η επανεξέταση του ζητήματος παραπέμπεται στο μέλλον. Παρατείνεται η έκπτωση 20% από τον ΕΝΦΙΑ των κενών και μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων για την επόμενη χρονιά όμως και εφόσον παραμείνουν κενά και μη ηλεκτροδοτούμενα όλο το 2015.
Αλλαγή: Ο άδικος φόρος του ΕΝΦΙΑ, σύμφωνα με όλα τα στελέχη της κυβέρνησης, παραμένει και μάλιστα χωρίς χρονικό ορίζοντα κατάργησής του. Επιπλέον οι ελαφρύνσεις που είχε περάσει η κυβέρνηση νωρίτερα μέσα στο χρόνο αποσύρονται.
13:29
Δ.2. ΦΠΑ (και άλλη μια απευθείας ανάθεση)
Συμπεριλαμβάνονται τα βοειδή στα είδη κρεάτων με μειωμένο συντελεστή.
Υψηλός συντελεστής ΦΠΑ στα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα εκτός της προσχολικής αγωγής.
Αποσαφήνιση διατάξεων προκειμένου να μην υπάρχει αμφιβολία ως προς την καθολική κατάργηση όλων των μειωμένων συντελεστών των νησιών με σταδιακό τρόπο.
Απευθείας ανάθεση στην Βελγική εταιρία SAS για την αγορά ειδικού λογισμικού για τον εντοπισμό της φοροδιαφυγής του ΦΠΑ για την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Ο νομοθέτης κάνει και συνολική κρίση αγοράς υποστηρίζοντας ότι το SAS είναι το μοναδικό τέτοιο εργαλείο παγκόσμια.
13:21
Δ. Κατασχέσεις υπέρ δημοσίου μέσω τραπεζών με απευθείας ανάθεση
Εισάγεται εξαίρεση του νόμου περί δημοσίων συμβάσεων και επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση προκειμένου να επιλεγεί εταιρία που θα αναλάβει την δημιουργία αυτοματοποιημένου συστήματος για την άμεση είσπραξη εσόδων του δημοσίου μέσω κατασχέσεων μέσω των τραπεζών για χρέη προς το δημόσιο.
Αλλαγή: Πρόκειται για ρύθμιση που σίγουρα θα μας απασχολήσει στο μέλλον αφού εκτός από την οσμή σκανδάλου της απευθείας ανάθεσης πρόκειται και για θέμα έντονου κοινωνικού ενδιαφέροντος. Υποθέταμε ότι δεν θα χρειαζόταν ξανά απευθείας ανάθεση για οτιδήποτε (έχουμε όμως ήδη αρχίσει με τη Singular στο δημοψήφισμα).
13:13
Δ. Οι περιορισμοί στις 100 δόσεις
Προσαρμογή του αριθμού των δόσεων σύμφωνα με την πραγματική οικονομική δυνατότητα του οφειλέτη. Προσθήκη όρος απώλειας της ρύθμισης εφόσον ο οφειλέτης δεν τακτοποιεί τις τρέχουσες υποχρεώσεις του. Αύξηση του επιτοκίου στα επίπεδα της αγοράς. Παραμένει για τους μικροοφειλέτες το μηδενικό επιτόκιο εφόσον πληρούν αθροιστικά κάποιες προϋποθέσεις. Αλλαγή διατάξεων για τους οφειλέτες που δύναται να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους σε μικρότερο χρονικό διάστημα ή αυτούς που αμελούν την εκπλήρωση των τρεχουσών υποχρεώσεων.
Αλλαγή: Στο άρθρο 15 βρίσκονται λοιπόν οι περιορισμοί που αναμέναμε στην περίπτωση της ρύθμισης των 100 δόσεων. Οι αλλαγές ακούγονται εύλογες αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για αναδρομική τροποποίηση όρων σύμβασης με το δημόσιο, κάτι που αναμένεται να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα σε οφειλέτες που είχαν δανειστεί ή είχαν τροποποιήσει τα πλάνα τους προκειμένου να ενταχθούν στη ρύθμιση πριν από μόλις 2 μήνες.
13:10
Δ. Αύξηση φορολογίας αγροτών
Όσοι αποκτούν εισόδημα από ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα επανέρχονται στο προς βεβαίωση ποσό φόρου 55% του φόρου που προκύπτει από επιχειρηματική δραστηριότητα, για τα εισοδήματα που αποκτώνται στο φορολογικό έτος 2014.
Αλλαγή: Ένα από τα μέτρα που έχουν εξαγριώσει τους αγρότες.
13:05
Δ. Αλλαγές σε επαγγελματιών πρακτορείων ΟΠΑΠ
Καταργείται η δυνατότητα έκπτωσης για τις πραγματοποιούμενες πωλήσεις των επιχειρήσεων επαγγελματιών πρακτόρων ΟΠΑΠ, ως ποσό πρόβλεψης επισφαλών απαιτήσεων, καθώς και η έκπτωση 2% σε περίπτωση άπαξ καταβολής του φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, για τα εισοδήματα που αποκτώνται στα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2015 και μετά.
Αλλαγή: Δεν έχουμε την εξειδίκευση για να καταλάβουμε τι ακριβώς σημαίνει αυτό και ποιος είναι ο αντίκτυπός του αλλά από την αιτιολογία της εφαρμογής του άρθρου «λόγω των δημοσιονομικών αναγκών της χώρας» ακούγεται κακό.
12:57
Δ. Κατάργηση τροπολογίας Βαλαβάνη για τριγωνικές συναλλαγές
Καταργείται η διάταξη για τη έκπτωση δαπανών που καταβάλλονται προς φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή οντότητες που είναι φορολογικοί κάτοικοι σε κράτος μη συνεργάσιμο ή που υπόκειται σε προνομιακό φορολογικό καθεστώς.
Αλλαγή: Είναι διάταξη που ήθελαν να καταργήσουν οι πιστωτές από την πρώτη στιγμή. Η ίδια η τροπολογία πιθανώς δημιουργούσε κάποιες αδικίες σε λίγες περιπτώσεις αλλά σε κάθε περίπτωση εμπόδιζε σοβαρά τους φορολογικούς παραδείσους της Ολλανδίας (βλέπε Ντάισεμπλουμ) και Λουξεμβούργου (βλέπε Γιούνκερ) και αυτό δεν άρεσε καθόλου.
12:50
Δ. Προκαταβολή φόρου
Το ποσοστό της προκαταβολής φόρου για τα κέρδη που προκύπτουν σε φορολογικά έτη που αρχίζουν την 1η Ιανουαρίου του 2014 και μετά πάει στο 100% με εξαίρεση τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες συγκεκριμένων περιπτώσεων μόνο για τις κοινοπραξίες των προσωπικών εταιριών του άρθρου 45 για τα οποία το ποσοστό θα αυξηθεί σταδιακά από το 55% στο 75% για το φορολογικά έτος έναρξης 1/1/2015 και 100% για τα έτη από 2016 και μετά.
Ο συντελεστής προκαταβολής του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων από επιχειρηματική δραστηριότητα, αυξάνεται σταδιακά από πενήντα πέντε τοις εκατό (55%) για τα κέρδη που προκύπτουν σε φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2014 έως και την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους, σε εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) για τα κέρδη που προκύπτουν σε φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2015 έως και την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους και τελικά σε εκατό τοις εκατό (100%) για τα κέρδη που προκύπτουν σε φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά
Αλλαγή: Αύξηση της προκαταβολής φόρους που αναμένεται να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην ήδη ζορισμένη αγορά, αλλά για τις μεγάλες κοινοπραξίες αυτό θα γίνει σταδιακά…
12:27
Δ. Ρύθμιση 100 δόσεων
Αναστολή της υποχρέωσης προσκόμισης εγγράφων (βεβαιώσεις εκτιμητών, εγγυήσεις/ εμπράγματες ασφάλειες, βιωσιμότητα διακανονισμού) για την διευκόλυνση υπαγωγής στις 100 δόσεις.
Αλλαγή: Τα άρθρα 10 και 13 του σχέδιου νόμου είναι σε πλήρη αντίθεση με αυτά που ακούγαμε τις τελευταίες ημέρες στην περίπτωση των 100 δόσεων. Για την ακρίβεια φαίνεται να διευκολύνεται και όχι το αντίθετο όπως είχε αναφέρει ο ίδιος ο αρμόδιος υπουργός προ ημερών. Ίσως να τις συναντήσουμε και πιο κάτω.
12:16
σαδφξ ασλκδξ
Το άρθρο 9 του εδαφίου Δ της Αιτιλογικής έκθεσης είναι εντελώς ακατανόητο και αποτελείται από δεκάδες ασαφείς τροποποιήσεις. Η κατανόησή του θα πάρει παράταση για αργότερα. Αν στο μεταξύ όμως εσείς θέλετε να το δοκιμάσετε, ιδού:
Με τις νέες διατάξεις τροποποιείται και συμπληρώνεται το άρθρο 62Α του ν.δ. 356/1974 (Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων), το οποίο προβλέπει τη δυνατότητα ρύθμισης πτωχευτικών χρεών με κριτήρια την επισφάλεια είσπραξης των χρεών αυτών από το Δημόσιο και την οικονομική αδυναμία του οφειλέτη. Ήδη, με τη διάταξη του δεύτερου υποεδαφίου του εδαφίου α της παραγράφου 6 του άρθρου 4 του ν. 3808/2009, οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται αναλογικά αφενός μεν για τη ρύθμιση χρεών οφειλετών που έχουν συνάψει, χωρίς τη συμμετοχή του Δημοσίου, συμφωνία συνδιαλλαγής, η οποία επικυρώθηκε δικαστικά κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 99 επ. του Πτωχευτικού Κώδικα (ν. 3588/2007), όπως ίσχυε πριν από το νόμο 4013/2011 (ΦΕΚ 204 Α”), αφετέρου δε, δυνάμει της διάταξης της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του ανωτέρω νόμου, και για τη ρύθμιση χρεών οφειλετών που έχουν συνάψει συμφωνία εξυγίανσης, η οποία επικυρώθηκε δικαστικά κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 99 επ. του Πτωχευτικού Κώδικα (ν. 3588/2007), όπως ισχύουν μετά το ν. 4013/2011, εφόσον τα προς ρύθμιση χρέη δεν ρυθμίζονται ήδη από τη συμφωνία (ΠΟΑ 1068/2013).
Με τις νέες διατάξεις το περιεχόμενο των προαναφερθεισών διατάξεων του ν. 3808/2009 και του άρθρου 13 του ν. 4013/11, που αποτελούν το νόμιμο έρεισμα για την εφαρμογή του 62Α του ΚΕΔΕ στις προπτωχευτικές διαδικασίες συνδιαλλαγής και εξυγίανσης, ενσωματώνεται, για λόγους σαφήνειας και ασφάλειας δικαίου, στο σώμα του Κ.Ε.Δ.Ε. και συγκεκριμένα στο οικείο άρθρο 62Α, ως νέα παράγραφος 9 αυτού (κατόπιν αναρίθμησης της νυν παραγράφου 9 σε 10) και συμπληρώνεται με τον καθορισμό των απαραίτητων προϋποθέσεων που εξειδικεύουν την έννοια της «ανάλογης εφαρμογής», όπως αυτές διαπλάστηκαν μέσα από τις γνωμοδοτήσεις του αρμόδιου οργάνου (Επιτροπή άρθρου 9 ν. 2386/1996). Για τον ίδιο λόγο, συμπληρώνεται ο τίτλος του άρθρου, προκειμένου να ανταποκρίνεται στο νέο περιεχόμενό του.
Περαιτέρω, με τις νέες διατάξεις αντιμετωπίζεται νομοθετικά το κενό που προέκυψε μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4174/2013 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας) και την τροποποίηση του Κ.Ε.Δ.Ε. με το ν. 4224/2013 (ΦΕΚ 288 Α”) σχετικά με το ποσοστό επιβάρυνσης των καθυστερούμενων δόσεων της ρύθμισης του άρθρου 62Α του Κ.Ε.Δ.Ε., λόγω των διαφορετικών διατάξεων που διέπουν πλέον την επιβάρυνση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο ανάλογα με το χρόνο καταχώρισής τους στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων («προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής κατ’ άρθρο 6 του Κ.Ε.Δ.Ε., όπως ίσχυε πριν από τον ν. 4224/2013, για τις βεβαιωμένες έως τις 31/12/2013 οφειλές, «τόκοι και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής» κατ’ άρθρα 53 και 57 του ν. 4174/2013 για νεότερες φορολογικές οφειλές ή κατ’ άρθρο 6 του Κ.Ε.Δ.Ε., όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4224/2013 για νεότερες μη φορολογικές οφειλές). Η αμφισβήτηση που προκύπτει σχετικά με την έννοια της «προσαύξησης» στη σχετική διάταξη του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 62Α του Κ.Ε.Δ.Ε. αίρεται και το ανωτέρω κενό καλύπτεται πλέον με σχετική προσθήκη στο εδάφιο αυτό, όπου ορίζεται συγκεκριμένο ποσοστό προσαύξησης επί του καθυστερούμενου ποσού (1%), το οποίο είναι σταθερό καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης. Τέλος, με την αντικατάσταση της παραγράφου 6 του άρθρου 62Α του Κ.Ε.Δ.Ε., το θέμα της λήξης της αναστολής παραγραφής, στην περίπτωση που η ρύθμιση ενεργοποιήθηκε με την αποδοχή της από τον οφειλέτη, διέπεται πλέον από τον ίδιο κανόνα που εφαρμόζεται στις λοιπές ισχύουσες ρυθμίσεις (οράτε ρυθμίσεις άρθρου 43 ν. 4174/2013/Απόφαση ΠΟΑ 1277/2013, ν. 4152/2013/Απόφαση ΠΟΑ 1112/2013, ν. 4321/2015/Απόφαση ΠΟΑ 1080/2015).
12:10
Δ. Κατάσχεση μισθών, συντάξεων, βοηθημάτων, τραπεζικών καταθέσεων
Με την προτεινόμενη διάταξη το κατώτατο όριο του ακατάσχετου μισθών, συντάξεων και βοηθημάτων πέφτει στα 1000€ από τα 1500€ που ίσχυε μέχρι σήμερα. Από τα 1000€ και μέχρι τα 1500€ γίνεται κατάσχεση στο 50% ενώ πάνω από τα 1500 στο 100% για τα μεγαλύτερα εισοδηματικά κλιμάκια. Η απόφαση αυτή ισχύει αναδρομικά, δηλαδή και για τις περιπτώσεις που έχει ήδη δοθεί παλιότερα εντολή κατάσχεσης.
Επίσης μειώνεται στα 1250€ το κατώτατο όριο ακατάσχετου των καταθέσεων φυσικών προσώπων σε τράπεζες είτε είναι σε ατομικό είτε σε κοινό λογαριασμό. Η κατάσχεση υπολογίζεται ανά μήνα ενώ αποκλείεται ο σωρευτικός υπολογισμός αυτού σε χρονικά διαστήματα μεγαλύτερα του μήνα.
Αλλαγή: Άλλη μια διάταξη που δείχνει ποιός θα πληρώσει το μάρμαρο.
12:01
Δ. Είσπραξη οφειλομένων – Αυτοματοποίηση κατασχέσεων
Επιτάχυνση της διαδικασίας χαρακτηρισμού οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης που θα είναι πλέον υποχρεωτική για την πτώχευση ώστε να έχει ολοκληρωθεί η προσπάθεια του συνδίκου για ρευστοποίηση της περιουσίας και την ικανοποίηση των απαιτήσεων του δημοσίου. Αύξηση του κατώτερου ορίου για την άσκηση ποινικής δίωξης με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας της διαδικασίας υποβολής κατασχέσεων για λογαριασμό των πιστωτών που θα γίνεται αυτοματοποιημένα και ηλεκτρονικά για τους μεγάλους οφειλέτες του δημοσίου.
Αλλαγή: Παράγραφοι που επίσης πρέπει να δούμε στην εφαρμογή τους. Η αύξηση του κατώτερου ορίου για τις ποινικές διώξεις δεν συνάδει πολύ με την αιτιολογία περί μεγάλων οφειλετών του δημοσίου. Σε κάθε περίπτωση το σύστημα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών αναμένεται να σπάσει τα κυκλώματα που λειτουργούν.
11:18
Γ.3. Πτωχευτικός κώδικας
Καταργείται η αυτόματη λύση των διαρκών συμβάσεων μετά από πτώχευση με την εξαίρεση των συμβάσεων των τραπεζών. Μειώνονται οι χρόνοι ενστάσεων από τους πιστωτές. Διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 99 και τώρα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση και οι οφειλέτες που έχουν πιθανότητα να αντιμετωπίσουν προβλήματα φερεγγυότητας. Διευκολύνεται η αναστολή της διαδικασίας και χρονικά και ως προς τις εντολές αναγκαστικής εκτέλεσης.
Με τις παραγράφους 13 και 15 δίνεται δυνατότητα επικύρωσης συμφωνίας εξυγίανσης χωρίς την γνώμη εμπειρογνώμονα ως προς την συνδρομή του κριτηρίου βιωσιμότητας. Η βιωσιμότητα πλέον αποφασίζεται από τους πιστωτές του οφειλέτη. Η ειδική εκκαθάριση του άρθρου 106 απλοποιείται προκειμένου να καλύπτει κάθε οφειλέτη, νομικό πρόσωπο, που πληροί τα κριτήρια του νόμου και πλέον παρεμβάσεις μπορούν να κάνουν μόνο οι πιστωτές που έχουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό απαιτήσεων, ενώ προβλέπεται και αναστολή διώξεων σε περίπτωση ένταξης.
Η διαδικασία για μικρές επιχειρήσεις που υπάγονταν στο άρθρο 162 τώρα μπορεί να ισχύει και για επιχειρήσεις που διαθέτουν ακίνητη περιουσία.
Η περίοδος απαλλαγής από χρέη φυσικών προσώπων μειώνεται από δέκα σε 3 χρόνια. Και οι επιχειρηματίες θα μπορούν μετά την πτώχευση να επαναδραστηριοποιηθούν νωρίτερα.
Προβλέπεται η εισαγωγή του επαγγέλματος του Συμβούλου Αφερεγγυότητας που θα ασκεί αρμοδιότητες ανάλογα με τη διαδικασία στον μεσολαβητή, τον ειδικό εντολοδόχο και στον ειδικό εκκαθαριστή.
Αλλαγή: Οι τροποποιήσεις φαίνεται να διευκολύνουν τις πτωχεύσεις ιδιαίτερα των μεγάλων επιχειρήσεων ενώ στις μικρές επιχειρήσεις το πτωχευτικό δίκαιο μπορεί πλέον να περιλαμβάνει και την αξιοποίηση της περιουσίας του επιχειρηματία. Γενικά το καλύτερο πτωχευτικό σύστημα είναι ζητούμενο αλλά μπορεί να οδηγήσει στο να ξεφορτωθούν οι ολιγάρχες τα βάρη του παρελθόντος, ιδιαίτερα δε τώρα που προβλέπεται και νέο ξεκίνημα πολύ γρήγορα. Θα χρειαστεί πολύ αυστηρή επόπτευση από το κράτος για να μη μετατραπεί σε ένα όχημα αύξησης της ανεργίας.
11:12
Γ. Αλλαγές σε δικαστικούς επιμελητές – Συμβολαιογράφους
Διευρύνεται η περιφέρεια δράσης των Δικαστικών Επιμελητών στα όρια του εφετείου. Οι αμοιβές τους θα ορίζονται από τον ΥΠΟΙΚ. Με κοινή υπουργική απόφαση θα τροποποιηθούν οι αμοιβές συμβολαιογράφων για τα συμβόλαια μέχρι 120.000€ από το 1% σε 0,80%.
Αλλαγή: Ως εδώ δεν φαίνεται απελευθέρωση του επαγγέλματος των Συμβολαιογράφων.
10:58
Β.2. Φυσικό αέριο και ιδιωτικοποίηση ΔΕΗ
Ενσωμάτωση της κοινοτικής νομοθεσίας για το Φυσικό Αέριο. Η νομοθεσία ουσιαστικά ανοίγει την πόρτα για το άνοιγμα της αγοράς με νέες εταιρίες και απελευθέρωση της λιανικής αγοράς από τις αρχές του 2016. Στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας ο στόχος είναι από το 2020 να μην υπάρχει πάροχος ρεύματος που να ελέγχει πάνω από το 50% της συνολικά ελεγχόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.
Αλλαγή: Ουσιαστικά ανακοινώνεται η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ από το 2020.
10:54
Α.3. Προσφορές και εκπτώσεις
Κατάργηση της υποχρέωσης από τις εταιρίες να παράγουν συσκευασίες μεμονωμένων τεμαχίων όταν θέλουν να προσφέρουν περισσότερα ως έκπτωση. Ουσιαστική κατάργηση των εκπτωτικών περιόδων (διατηρούνται στο όνομα αλλά όποιος θέλει μπορεί να κάνει εκπτώσεις όποτε θέλει)
Αλλαγή: Μέτρο που αναμένεται να χτυπήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αφού τα πολυκαταστήματα θα μπορούν να είναι σε μόνιμη εκπτωτική περίοδο.
10:48
Α.3. Τουριστικά λεωφορεία
Με την αλλαγή αυτή τα τουριστικά λεωφορεία μπορούν να κάνουν πλέον ιδιωτικά δρομολόγια με μοναδικό περιορισμό να μην εκτελούν το ίδιο συγκοινωνιακό έργο με τις αστικές και υπεραστικές επιβατικές γραμμές. Επιπλέον καταργείται το όριο 30 ημερών για τον χαρακτηρισμό μιας μίσθωσης ως τουριστικής. Αυτή η αλλαγή θα ισχύει από την επόμενη τουριστική χρονιά αφού τίθεται σε ισχύ από την 1η Νοεμβρίου.
Αλλαγή: Μέτρο που επίσης είχε επιχειρηθεί να περάσει στο παρελθόν στα πλαίσια του ανοίγματος του επαγγέλματος.
10:43
Α.3. Περί αρτοποιείων
Με την δεύτερη παράγραφο της 3ης υποπαραγράφου αποφασίζεται ότι όσα σημεία πώλησης άρτου έχουν φούρνο και ψήνουν εκεί το ψωμί μπορούν πλέον να ονομάζονται αρτοποιεία.
Αλλαγή: Σε αυτό αντιδρούσαν οι φούρνοι.
10:39
Α.3. Αλλαγές στο γάλα
Θυμάστε την μεγάλη διαπραγμάτευση Σαμαρά σχετικά με το φρέσκο γάλα και την ανώτατη διάρκεια συντήρησης του παστεριωμένου γάλακτος; Τότε που είχε κοντέψει να πέσει η κυβέρνηση; Ε, λοιπόν με μια υποπαράγραφο 8 γραμμών η υπόθεση τελειώνει: Στο εξής ο παρασκευαστής θα αποφασίζει.
Αλλαγή: Πρόκειται για μέτρο που ζητούσαν σταθερά οι πιστωτές και που αναμένεται να χτυπήσει τους Έλληνες παραγωγούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.