Πέμπτη 23 Απριλίου 2015

Αναμένεται αντίδραση από τη ΝΕΛ ...




Το Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνει τις συμβάσεις...

Tην ικανοποίησή του εξέφρασε προχθές ο Δήμαρχος της Λήμνου Δημήτρης Μαρινάκης για την κατακύρωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού της άγονης γραμμής του Βορείου Αιγαίου.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις του αναπληρωτή υπουργού Θοδωρή Δρίτσα η κατανομή των δρομολογίων θα γίνει όπως αναμενόταν. Δύο δρομολόγια θα εκτελεί την εβδομάδα το «Νήσος Μύκονος».

Ένα πρόσθετο δρομολόγιο την εβδομάδα θα εκτελεί το «Blue Star 1» τη θερινή περίοδο στην γραμμή Καβάλα - νησιά Βορείου Αιγαίου. Επίσης το ίδιο πλοίο θα προσεγγίζει τα Ψαρά, τη θερινή περίοδο μια φορά την εβδομάδα.

Παρότι οι αποφάσεις δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή ως χθες το πρωί η Hellenic Seaways και η Blue Star Ferries δεν είχαν εντάξει στο πρόγραμμά τους τα παραπάνω δρομολόγια.

Κι αυτό είναι εύλογο, αφού οι συμβάσεις πριν την υπογραφή τους θα πρέπει να εγκριθούν από το Ελεγκτικό συνέδριο.

Θα μπλοκάρει η ΝΕΛ
Υπό φυσιολογικές συνθήκες η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν πρόκειται να καθυστερήσει.

Αλλά μέχρι τώρα ο διαγωνισμός αυτός μόνο φυσιολογική εξέλιξη δεν είχε. Και κατά τα φαινόμενα πολύ δύσκολα θα έχει φυσιολογική εξέλιξη και το επόμενο διάστημα.
Εκτιμούμε ως σχεδόν βέβαιο ότι η ΝΕΛ θα προσπαθήσει να μπλοκάρει την υπογραφή των συμβάσεων μεταξύ των μειοδοτών και του Δημοσίου. Στηριζόμενο στα επιχειρήματα που προβάλλει από το προηγούμενο φθινόπωρο.
Δηλαδή τη δήλωσή του ότι προτίθεται να βάλει πλοίο με ελεύθερη δρομολόγηση στην άγονη του Βορείου Αιγαίου.
Αλλά και ότι, η ίδια αν δεν κηρυσόταν έκπτωση από τις μακροχρόνιες συμβάσεις που είχε, θα εκτελούσε τα δρομολόγια με μίσθωμα μικρότερο του 1/3 των μισθωμάτων που προσφέρονται με το διαγωνισμό της 19ης Φεβρουαρίου.
Δε θεωρούμε απίθανο η ΝΕΛ να προσπαθήσει να προσβάλει ακόμη και το κύρος του διαγωνισμού, ισχυριζόμενη ότι στην πραγματικότητα όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που συμμετείχαν σε αυτόν ελέγχονται από την Τράπεζα Πειραιώς και κατά συνέπεια δεν υπήρξε πραγματικός ανταγωνισμός μεταξύ τους.

Να προσδιοριστούν τα δρομολόγια
Αν το Ελεγκτικό Συνέδριο μπει στη διαδικασία να εξετάσει τις προαναφερόμενες αιτιάσεις η έγκριση των συμβάσεων θα καθυστερήσει.

Γι’ αυτό και δεν μπορεί να προσδιοριστεί από τώρα πότε θα ξεκινήσει η υλοποίηση των παραπάνω δρομολογίων. Μέχρι τότε η σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με το λιμάνι της Καβάλας θα καλύπτεται από το «Νήσος Μύκονος» με παράταση της υπάρχουσας σύμβασης απευθείας ανάθεσης. Η οποία προβλέπει την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα από το πλοίο.
Η παράταση της εκκρεμότητας, όπως γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα, δημιουργεί προβλήματα στην τουριστική κίνηση προς τα νησιά.
Διότι οι μεμονωμένοι τουρίστες, αλλά και τα τουριστικά γραφεία δεν μπορούν να προγραμματίσουν τις εκδρομές τους προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου από τη στιγμή που δεν έχουν ανακοινωθεί τα δρομολόγια των πλοίων.
Από αυτήν την σκοπιά η προχθεσινή δήλωση του Δημάρχου Λήμνου Δημήτρη Μαρινάκη για το θέμα, πέρα από την ικανοποίηση, εκφράζει και μια προτροπή προς το υπουργείο να λύσει το θέμα το ταχύτερο δυνατό.
Ειδικότερα ο κ. Μαρινάκης τόνισε: «Η εξασφάλιση ομαλής ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου με τα άλλα νησιά του Β. Αιγαίου, καθώς επίσης και με τη Βόρεια Ελλάδα αποτελεί ένα θέμα ζωτικής σημασίας για το νησί μας, όπως ζωτικής σημασίας είναι και η ομαλή σύνδεσή του με λιμένα της Αττικής, με σύγχρονα πλοία, με συνέπεια στην εκτέλεση των προγραμματισμένων δρομολογίων και σε χρόνους που θα διευκολύνουν τη μετακίνηση των επιβατών και των εμπορευμάτων.

Έσοδα 20 εκατ. ευρώ στη Hellenic Seaways από το «Νήσος Μύκονος»

Πληρώνει καλά η άγονη του Βορείου Αιγαίου

Το ένα απ’ τα δύο δρομολόγια του «Νήσος Μύκονος» στην άγονη του Βορείου Αιγαίου θα κοστίσει 109.792 ευρώ, ενώ το δεύτερο θα κοστίζει 98.042 ευρώ. Δηλαδή για τα δρομολόγια του πλοίου η Hellenic Seaways θα λαμβάνει το ποσό των 207.835 ευρώ την εβδομάδα.

Οι συμβάσεις του «Νήσος Μύκονος» έχουν διετή διάρκεια, καθώς ολοκληρώνονται στις 31 Οκτωβρίου του 2016. Αν η υλοποίηση των δρομολογίων ξεκινήσει στις αρχές  Μαΐου θα πραγματοποιηθούν για 26 εβδομάδες εντός του τρέχοντος έτους και για 52 εβδομάδες το 2015. Κι αυτό γιατί το τρέχον έτος (για την συγκεκριμένη σύμβαση) λήγει στις 31 Οκτωβρίου του 2015.
Από 1 Νοεμβρίου του 2015 ως 31 Οκτωβρίου του 2016 διαρκεί το δεύτερο έτος της σύμβασης.

Η Hellenic
Κατά συνέπεια για τα δρομολόγια του 2015 η Hellenic Seaways θα εισπράξει 5,403 εκατ. ευρώ και για τα δρομολόγια του 2016 θα εισπράξει 10,8 εκατ. ευρώ. Το συνολικό ποσό δηλαδή ανέρχεται στα 16,2 εκατ. ευρώ.

Φυσικά το «Νήσος Μύκονος» δίνει σημαντικά έσοδα και τώρα που υλοποιεί τη σύμβαση με απευθείας ανάθεση της άγονης γραμμής του βορείου Αιγαίου. Είναι η σύμβαση που συνάφθηκε μεταξύ της Hellenic Seaways και του Ελληνικού Δημοσίου μετά την κήρυξη της ΝΕΛ ως έκπτωτης από τη γραμμή.
Η απόφαση για την ανάθεση της γραμμής στο πλοίο εκδόθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου του 2014 και το μίσθωμα είναι στα 93.825 ευρώ ανά κυκλικό δρομολόγιο. Δηλαδή το πλοίο στις 24 Απριλίου θα συμπληρώσει επτά μήνες στη γραμμή.
Στο διάστημα αυτό απουσίασε μόλις μια εβδομάδα για τις ανάγκες της ετήσιας συντήρησής του. Το συνολικό ποσό που αντιστοιχεί στα μισθώματα των δρομολογίων που ήδη έχει υλοποιήσει ξεπερνά τα 5 εκατ. ευρώ. Δηλαδή η δρομολόγηση του «Νήσος Μύκονος» στην άγονη του βορείου Αιγαίου δίνει έσοδα άνω των 20 εκατ. ευρώ στην Hellenic Seaways σε διάστημα δύο ετών.

Και η Βlue Star
Προς 8.900 ευρώ αποτιμάται η προσέγγιση στα Ψαρά μία φορά την εβδομάδα του «Blue Star 1». Επίσης για το δρομολόγιο που θα κάνει στην γραμμή Καβάλα-νησιά βορείου Αιγαίου θα λαμβάνει το ποσό των 86.250 ευρώ. Τα δρομολόγια αυτά θα πραγματοποιηθούν για 13 εβδομάδες από τις 15 Ιουνίου ως τις 13 Σεπτεμβρίου.

Κατά συνέπεια τα έσοδα από τα άγονα δρομολόγια θα ανέλθουν στα 95.150 ευρώ την εβδομάδα ή τα 1,236 εκατ. ευρώ στο σύνολο της περιόδου εκτέλεσής τους. Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού τα δρομολόγια αυτά θα υλοποιηθούν μόνο το τρέχον έτος.












 http://www.emprosnet.gr/article/71863-elegktiko-synedrio-krinei-tis-symvaseis

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.