Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ-- Πετάμε στο Αιγαίο με Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας! ...






Ρεπορτάζ: Γιώργος Λαμπράκης
Φωτογραφίες: Γ. Λαμπράκης, Βαγγέλης Αντωνάκης
Την ξεχωριστή τιμή να βρεθούμε στον αέρα με ένα από τα πλέον σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας ένα Mirage 2000-5 BGM της 331 Μοίρας και να πετάξουμε πάνω από το Αιγαίο, εκεί όπου καθημερινά τις τελευταίες δεκαετίες οι αεροπόροι μας δίνουν τη ψυχή και το αίμα τους, είχαμε στις 7 Νοεμβρίου 2014, παραμονή του εορτασμού του Προστάτη της ΠΑ Αρχαγγέλου Μιχαήλ!
Το defenceline.gr βρέθηκε για δύο ημέρες στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση της Τανάγρας, παρακολουθώντας το πρόγραμμα της 331 Μοίρας και πετώντας με τον δελταπτέρυγο αντικατοπτρισμό μιας εκ των δύο Μοιρών της ΠΑ που αξιοποιούν επιχειρησιακά το Mirage 2000.
Το defenceline.gr συμμετείχε στην δεύτερη έξοδο, με την κωδικό κλήσεως ΑΠΟΛΛΩΝ-BRAVO και τη συμμετοχή τριών αεροσκαφών όπου στα δύο από αυτά ρόλο συγκυβερνήτη ανέλαβαν απόστρατοι αξιωματικοί της ΠΑ.

Μάλιστα η ΠΑ είχε οργανώσει τις πτήσεις με την παρουσία τεσσάρων απόστρατων Αεροπόρων αλλά και δυο δημοσιογράφων, οι οποίοι πέταξαν σε μικτούς σχηματισμούς μαζί με αεροσκάφη F-16D της 330 Μοίρας και της 341 Μοίρας που είχαν μετασταθμεύσει στην Τανάγρα από την 111 Πτέρυγα Μάχης της Νέας Αγχιάλου, καθώς και ενός αεροσκάφους F-4E Phantom AUP της 338 Μοίρας Βομβαρδισμού που είχε μετασταθμεύσει (μαζί με ένα ακόμα αεροσκάφος του ίδιο τύπου σε ρόλο εφεδρικού) από την 117 Πτέρυγα Μάχης της Ανδραβίδας.
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και η Διοίκηση της 114 ΠΜ, είχαν οργανώσει άψογα την εκδήλωση, ενώ τόσο η 331 Μοίρα με την οποία βρεθήκαμε στον αέρα, όσο και η 332 Μοίρα που είχε αναλάβει την φιλοξενία των δύο ξεχωριστών αυτών πτήσεων, φρόντισαν για την άψογη εκτέλεση τους, σε συνεργασία φυσικά με τα πληρώματα των υπολοίπων αεροσκαφών που μεταστάθμευσαν στην Τανάγρα.
Το defenceline.gr συμμετείχε στην δεύτερη έξοδο, με την κωδικό κλήσεως ΑΠΟΛΛΩΝ-BRAVO και τη συμμετοχή τριών αεροσκαφών όπου στα δύο από αυτά ρόλο συγκυβερνήτη ανέλαβαν απόστρατοι αξιωματικοί της ΠΑ.
Αεροπορική υπεροχή
Μία ημέρα πριν από την προγραμματισμένη μας πτήση, περάσαμε την πύλη της 114 ΠΜ και βρεθήκαμε στους φιλόξενους χώρους των δύο Πολεμικών Μοιρών που επιχειρούν με τα αεροσκάφη Mirage 2000. Τόσο η 331 Μοίρα με το υπερσύγχρονο -5 όσο και η 332 Μοίρα η οποία αξιοποιεί τα αεροσκάφη EGM/BGM της αρχικής παραγγελίας της ΠΑ, αποτελούν την αιχμή του δόρατος στον τομέα της αναχαίτισης πάνω από το Αιγαίο, σηκώνοντας - μαζί με τα υπόλοιπα αεροσκάφη - το βάρος της αντιμετώπισης των καθημερινών προκλήσεων της Τουρκίας. Στον τομέα της κρούσης όμως, τα δελταπτέρυγα μαχητικά της ΠΑ, έχουν τους κρυφούς άσσους, με ρόλους και δυνατότητες που προκαλούν φόβο και τρόμο, εξαιτίας της αξιοποίησης των εξειδικευμένων όπλων που φέρουν.
Για τη μεν 331 Μοίρα, το υποστρατηγικό όπλο SCALP EG με μοναδικές δυνατότητες προσβολής καλά προστατευμένων και υψηλής αξίας στόχων ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις εντός της εχθρικής ενδοχώρας αποτελεί έναν πραγματικό πολλαπλασιαστή ισχύος για την ΠΑ, για τη δε 332 Μοίρα και μόνο το γεγονός ότι είναι η μοναδική σε ολόκληρη την περιοχή μας που αξιοποιεί το βλήμα προσβολής στόχων επιφανείας EXOCET, αποδεικνύει την κρισιμότητα και τη σπουδαιότητα του ρόλου της.
Από τις πρώτες συζητήσεις με το προσωπικό των δύο Μοιρών καταλαβαίνει κανείς το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης αλλά και ετοιμότητας του προσωπικού – Ιπτάμενου και Τεχνικού – που υπηρετεί σε αυτές. Η εμπιστοσύνη στις δυνατότητες των ανθρώπων που δίνουν ψυχή στο μέταλλο, αλλά και στο ίδιο το αεροσκάφος, είναι τα κυρίαρχα στοιχεία για να είναι πάντοτε έτοιμοι να αναλάβουν οποιαδήποτε αποστολή τους ανατεθεί...
Το defenceline.gr συμμετείχε στην δεύτερη έξοδο, με την κωδικό κλήσεως ΑΠΟΛΛΩΝ-BRAVO και τη συμμετοχή τριών αεροσκαφών όπου στα δύο από αυτά ρόλο συγκυβερνήτη ανέλαβαν απόστρατοι αξιωματικοί της ΠΑ.
Η πτήση
Οι πτήσεις που είχαν σχεδιαστεί για την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014, απέδειξαν για μια ακόμα φορά σε όλους εμάς που καταγράφουμε και παρουσιάζουμε το έργο της ΠΑ, τις δυνατότητες που έχει η Πολεμική Αεροπορία και κυρίως το πνεύμα συνεργασίας, σχεδίασης και εκτέλεσης αποστολών που περιλαμβάνουν την εμπλοκή Μοιρών από διαφορετικές αεροπορικές βάσεις αλλά και διαφορετικούς τύπους μαχητικών αεροσκαφών.
Συγκεκριμένα, οι πτήσεις πραγματοποιήθηκαν από την 332 Μοίρα, στους χώρους της οποίας στάθμευσαν τα αεροσκάφη από Βόλο (330 Μοίρα και 341 Μοίρα) και Ανδραβίδα (338 Μοίρα Βομβαρδισμού), ενώ μόνο το Mirage 2000-5 βρίσκονταν σε καταφύγιο της 331 Μοίρας. Το αποτέλεσμα φυσικά και δικαιώνει τους εμπνευστές τους, αλλά και όσους σχεδίασαν και συμμετείχαν στις πτήσεις αυτές!
Το defenceline.gr συμμετείχε στην δεύτερη έξοδο, με την κωδικό κλήσεως ΑΠΟΛΛΩΝ - BRAVO και τη συμμετοχή τριών αεροσκαφών όπου στα δύο από αυτά ρόλο συγκυβερνήτη ανέλαβαν απόστρατοι αξιωματικοί της ΠΑ. Συγκεκριμένα, ο σχηματισμός αποτελείτο από ένα Mirage 2000-5 με s/n 506 της 331 Μοίρας (Αντισμήναρχος (Ι) Μ.Πεταλάς – Διοικητής 331Μ / Γ. Λαμπράκης – defenceline.gr), ενός F-16D Block 30 με s/n 144 της 330 Μοίρας (Σμηναγός (Ι) Κ. Γράβαλος / Υποπτέραρχος (Ι) ε.α. Π. Δημητριάδης) και ενός F-4E Phantom AUP με s/n 71760 της 338 Μοίρας (Σμηναγός (Ι) A. Μιχαήλ / Υποπτέραρχος (Ι) ε.α. Α. Αναστασίου).
Το αναλυτικό Briefing, στο οποίο συμμετείχε και η Διοίκηση της 114 Πτέρυγας Μάχης, ακολούθησαν οι επιμέρους ενημερώσεις των πληρωμάτων που συμμετείχαν στις δύο εξόδους.
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και η Διοίκηση της 114 ΠΜ, είχαν οργανώσει άψογα την εκδήλωση, ενώ τόσο η 331 Μοίρα με την οποία βρεθήκαμε στον αέρα, όσο και η 332 Μοίρα που είχε αναλάβει την φιλοξενία των δύο ξεχωριστών αυτών πτήσεων, φρόντισαν για την άψογη εκτέλεση τους.
Το αναλυτικό Briefing, στο οποίο συμμετείχε και η Διοίκηση της 114 Πτέρυγας Μάχης, ακολούθησαν οι επιμέρους ενημερώσεις των πληρωμάτων που συμμετείχαν στις δύο εξόδους.
Την αναλυτική ενημέρωση (Briefing), στο οποίο συμμετείχε και η Διοίκηση της 114 Πτέρυγας Μάχης, ακολούθησαν οι επιμέρους ενημερώσεις των πληρωμάτων που συμμετείχαν στις δύο εξόδους. Αναλύθηκαν όλες οι παράμετροι των πτήσεων, η πορεία που θα ακολουθούσαν τα αεροσκάφη στο Αιγαίο, τα σημεία απ' όπου θα περνούσαν οι σχηματισμοί κλπ. Ειδικότερα, η πτήση εκτελέστηκε στην περιοχή 2Α, στο χώρο του κεντρικού Αιγαίου, ανατολικά της Σκύρου, δυτικά των νήσων Μυτιλήνης και Χίου, νότια του Αγίου Ευστρατίου και βόρεια των Ψαρών. Η συγκεκριμένη περιοχή αποτελεί τον χώρο εκπαίδευσης σε χαμηλές αναχαιτίσεις, για τους πιλότους των Mirage!
Τροχοδρόμηση, με κατεύθυνση τον χώρο των ζωτικών ενεργειών πριν το αεροσκάφος μπει στον κυρίως διάδρομο για την απογείωση.
Τροχοδρόμηση, με κατεύθυνση τον χώρο των ζωτικών ενεργειών πριν το αεροσκάφος μπει στον κυρίως διάδρομο για την απογείωση.
H απογείωσή μας από την 114 Πτέρυγα Μάχης ήταν η αρχή μιας μοναδικής εμπειρίας που ζήσαμε πάνω από το Αιγαίο!
H απογείωσή μας από την 114 Πτέρυγα Μάχης ήταν η αρχή μιας μοναδικής εμπειρίας που ζήσαμε πάνω από το Αιγαίο και η οποία μας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε από κοντά τις δυνατότητες του Mirage 2000-5!
H απογείωσή μας από την 114 Πτέρυγα Μάχης ήταν η αρχή μιας μοναδικής εμπειρίας που ζήσαμε πάνω από το Αιγαίο και η οποία μας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε από κοντά τις δυνατότητες του Mirage 2000-5, αλλά και να επιβεβαιώσουμε - για πολλοστή φορά - αυτό που όλοι αναγνωρίζουν: Το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και μαχητικής ικανότητας της ΠΑ και των στελεχών της. Ο συνδυασμός της 331 Μοίρας και των Dash-5 αποτελεί την αιχμή του δόρατος της ΠΑ στο τομέα της αναχαίτισης και της στρατηγικής κρούσης, δίνοντας μια αίσθηση υπεροχής στους Έλληνες Αεροπόρους που το πετούν και στους Τεχνικούς που το συντηρούν, οι οποίοι με περηφάνια, μεθοδικότητα, επαγγελματική αρτιότητα και εργατικότητα, καταφέρνουν να αξιοποιούν στο έπακρο τις μοναδικές δυνατότητες του αεροσκάφους!
Πετώντας στο εναέριο χώρο όπου για δεκαετίες αποτελεί τη αρένα ενός ακήρυκτου πολέμου, ο οποίος μετριέται με αίμα, ιδρώτα και κηροζίνη, τα συναισθήματα σε κατακλύζουν...
Πετώντας στο εναέριο χώρο όπου για δεκαετίες αποτελεί τη αρένα ενός ακήρυκτου πολέμου, ο οποίος μετριέται με αίμα, ιδρώτα και κηροζίνη, τα συναισθήματα σε κατακλύζουν...
Πετώντας στο εναέριο χώρο όπου για δεκαετίες αποτελεί τη αρένα ενός ακήρυκτου πολέμου, ο οποίος μετριέται με αίμα, ιδρώτα και κηροζίνη, τα συναισθήματα σε κατακλύζουν... Η αίσθηση της πτήσης σε έναν ουρανό που μετατρέπεται σε σύγχρονες Θερμοπύλες, το πέρασμα από το Αρχιπέλαγος που έχει αποτελέσει τόπο θυσίας Ελλήνων αεροπόρων, αλλά και η τιμητική διέλευση του σχηματισμού μας πάνω από Άγιο Ευστράτιο και το μνημείο του Υποσμηναγού Νικόλαου Σιαλμά, δεν περιγράφεται με απλά λόγια...
Είναι ένα συναίσθημα συγκίνησης και υπερηφάνειας, το οποίο αυτόματα μετατράπηκε σε δέος, μόλις αντικρίσαμε την Ασπίδα με το ρητό ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ (το σήμα της 342 ΜΠΚ με την οποία πετούσε ο Σιαλμάς) στα άγρια βράχια του Αγίου Ευστρατίου...
Ένα μέρος των δυνατοτήτων του αεροσκάφους σε αποστολές αναχαίτισης είχαμε την ευκαιρία να δούμε και να ... νοιώσουμε, με τον Μοίραρχο της 331 Μοίρας να μας δείχνει το μπορεί να κάνει ένα Dash-5 στα χέρια ενός Έλληνα αεροπόρου.
Πετώντας στο εναέριο χώρο όπου για δεκαετίες αποτελεί τη αρένα ενός ακήρυκτου πολέμου, ο οποίος μετριέται με αίμα, ιδρώτα και κηροζίνη, τα συναισθήματα σε κατακλύζουν...
Η Σκύρος και το ... Scrable!
Η προσέγγιση στη Σκύρο, οι δύο διελεύσεις πάνω από την 135 Σμηναρχία Μάχης που αποτελεί το σημείο εξόρμησης των αεροσκαφών της 331 Μοίρας για την αναχαίτιση των τουρκικών αεροσκαφών, ήταν ακόμα μια χαρακτηριστική στιγμή της πτήσης μας πάνω από το Αιγαίο. Την στιγμή που ο σχηματισμός μας ήταν ακόμα στον Άγιο Ευστράτιο, το ΕΚΑΕ έδωσε εντολή για άμεση απογείωση στα 2 μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000-5 EGM που εκτελούσαν καθήκοντα επιφυλακής (Readiness) από τη Σκύρο, καθώς υπήρχε τουρκική "δραστηριότητα" στην περιοχή μεταξύ Χίου και Λέσβου, όπως ενημερωθήκαμε αργότερα, μετά την προσγείωσή μας κατά τη διάρκεια της απενημέρωσης (Debriefing)!
Η προσέγγιση στη Σκύρο, οι δύο διελεύσεις πάνω από την 135 Σμηναρχία Μάχης που αποτελεί το σημείο εξόρμησης των αεροσκαφών της 331 Μοίρας για την αναχαίτιση των τουρκικών αεροσκαφών, ήταν ακόμα μια χαρακτηριστική στιγμή της πτήσης μας πάνω από το Αιγαίο.
Η προσέγγιση στη Σκύρο, οι δύο διελεύσεις πάνω από την 135 Σμηναρχία Μάχης που αποτελεί το σημείο εξόρμησης των αεροσκαφών της 331 Μοίρας για την αναχαίτιση των τουρκικών αεροσκαφών, ήταν ακόμα μια χαρακτηριστική στιγμή της πτήσης μας πάνω από το Αιγαίο.
26 DASH5
Η προσγείωση
Ολοκληρώνοντας την πτήση μας με σημεία αναφοράς την Χαλκίδα, το Αλιβέρι, τις βραχονησίδες Καλόγεροι, τα Αντίψαρα, τον Άγιο Ευστράτιο, τη Σκύρο, την Κύμη και την Χαλκίδα ξανά, ο σχηματισμός μας βρέθηκε στην τελική για το αεροδρόμιο της Τανάγρας. Δύο χαμηλές προσεγγίσεις και δύο σκληρές αριστερές στροφές, αποζημίωσαν τον κόσμο που εκείνη την ώρα βρισκόταν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στο πλαίσιο του εορτασμού της ΠΑ, ενώ η προσγείωση ολοκλήρωσε μια μοναδική πραγματικά εμπειρία με τον δελταπτέρυγο αντικατοπτρισμό πάνω από το Αιγαίο μας!
Ολοκληρώνοντας την πτήση μας με σημεία αναφοράς την Χαλκίδα, το Αλιβέρι, τις βραχονησίδες Καλόγεροι, τα Αντίψαρα, τον Άγιο Ευστράτιο, τη Σκύρο, την Κύμη και την Χαλκίδα ξανά, ο σχηματισμός μας βρέθηκε στην τελική για το αεροδρόμιο της Τανάγρας.
Λίγο πριν την προσγείωση του αεροσκάφους Mirage 2000-5 στο αεροδρόμιο της Τανάγρας!
Η προσγείωση ολοκλήρωσε μια μοναδική πραγματικά εμπειρία με τον δελταπτέρυγο αντικατοπτρισμό πάνω από το Αιγαίο μας!
Αναμνηστική φωτογραφία με τον Μοίραρχο και το προσωπικό της 331 Μοίρας, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πτήσης μας!




















 http://defenceline.gr/index.php/enoples-dynameis/polemikh-aeroporia/item/2129-mirage

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.