Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

"Πετώντας με A 7! Ρίσκο ανεκτίμητο" - Η κατάντια μας να ρισκάρουμε τις ζωές πιλότων .....





Του ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ
Το A 7 είναι ένα αεροπλάνο που οι χειριστές του το λάτρεψαν . Και το λατρεύουν. Ακόμη και ο 28χρονος από το Αγρίνιο που χθες το πρωί αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει. Είναι όμως κι ένα παλιό αεροπλάνο. 40 χρόνια υπηρεσίας και βάλε έχει συμπληρώσεις ο αξιόπιστος “Κουρσάρος”.

Το αεροπλάνο δεν είχε τίποτα ,ήταν εκπληκτικό . Μέχρι που φυσιολογικά “γέρασε”. Όλες οι αεροπορίες που το είχαν επιλέξει το έχουν εδώ και καιρό αποσύρει. Ανταλλακτικά δεν υπήρχαν, η τεχνική του υποστήριξη έβγαινε πέρα μόνο χάρη στους μηχανικούς - μάγους που διαθέτει η ΠΑ. Ευτυχώς που υπάρχουν αυτοί οι άνθρωποι…

Ποια άλλη χώρα μέλος του NATO, ποια άλλη χώρα γενικώς θα επέτρεπε να ρισκάρουν κάθε μέρα τη ζωή τους οι πιλότοι της, όπως έκανε χθες ο 28χρονος από το Αγρίνιο; Μόνο η Ελλάδα. Η συντριβή του A 7 μας θυμίζει σε ποια παράλογη χώρα ζούμε.

Η κριτική δεν έχει να κάνει με το A 7. Κάποια στιγμή όμως θα πρέπει όλοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας για την κατάσταση στην οποία κατορθώσαμε να φέρουμε μια από τις καλύτερες Πολεμικές Αεροπορίες του πλανήτη. Την Ελληνική.

Ποιοι έχουν τις ευθύνες;

•Οι πολιτικοί που για να μην “χαλάσουν οι δουλειές” δεν κάθησαν ούτε λεπτό να σκεφθούν μακροπρόθεσμα για την αεροπορική ισχύ της χώρας. Ποια είναι η απειλή, όχι σήμερα κι αύριο αλλά σε βάθος 20ετίας. Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί καλύτερα και φθηνότερα; Πάντα έπρεπε να φθάνουμε στο “αμήν” για να προχωράμε σε αποσπασματικές ,συμπληρωματικές αγορές . Τις οποίες πάντα μας της παρουσίαζαν ως “οικονομικές και συμφέρουσες”

Κάπως έτσι έφθασε η Ελλάδα να είναι η μοναδική χώρα μέλος του NATO που δεν έχει αποφασίσει καν ποιο θα είναι το επόμενο αεροσκάφος 4ης γενιάς. Όλοι οι άλλοι με πρώτη τη Τουρκία αναμένουν τις παραλαβές! Εμείς θα προσπαθήσουμε να σώσουμε τα προσχήματα με εκσυγχρονισμούς και αναβαθμισεις μέχρι να μας επιτρέψουν τα οικονομικά νέες αγορές.

•Οι στρατιωτικοί που λειτούργησαν ο καθένας για το “μαγαζάκι” του,αρνούμενοι να παραδεχτούν ότι οι αγορές δεν γίνονται αναλογικά για να μην “μείνει παραπονεμένο κανένα επιτελείο” αλλά θα έπρεπε να γίνονται με κριτήριο μοναδικό και κυρίαρχο της επιχειρησιακές ανάγκες. 

Κάπως έτσι …γεμίσαμε άρματα μάχης ,αλλά πετάμε ακόμη με A 7

•Εμείς οι δημοσιογράφοι που σπεύδαμε να …αποθεώσουμε όποιον πολιτικό με στόμφο ανακοίνωνε “περικοπές στην άμυνα και στους εξοπλισμούς”, χωρίς ποτέ να “μετρήσουμε” τις συνέπειες σε βάθος χρόνου. Πάντα “χάϊδευε” αυτιά η ανακοίνωση “περικοπών στην άμυνα” κι ας γινόταν σε υγεία, δημόσια έργα κι αλλού γλέντια …τρικούβερτα.

Κάπως έτσι έχουμε φθάσει στην σημερινη γύμνια. Και για …να ρίξουμε κάτι επάνω μας θα πληρώσουμε πολύ ακριβότερα απ΄ όσα θα είχαμε πληρώσει αν υπήρχε σχέδιο και προγραμματισμός μακροπρόθεσμος. Αν γνωρίζαμε ποιο θα ήταν το αεροσκάφος μας για την επόμενη 20ετία, αν είχαμε αρπάξει ευκαιρίες για να μπούμε σε συμπαραγωγές ,πολλά αν…

Μέχρι να γίνουμε -αν γίνουμε- κανονικό κράτος τουλάχιστον στον τομέα της Εθνικής Άμυνας ας ευχηθούμε τουλάχιστον να μην πληρώνουμε τα εγκληματικά μας λάθη με ανθρώπινες ζωές. Ευτυχώς χθες ο πιλότος μας τα κατάφερε να πηδήξει από τον “γερο-Κουρσάρο” του. Η πτήση μαζί του είχε αξία αλλά και ρίσκο ανεκτίμητο…


























onalet,gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.