Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

Το ΕΚΑΒ, η ΠΑ, τα C-130 και τα εξαφανισμένα C-27J ...




Τελικά ποιος είναι ο ρόλος των ΕΔ; Στο ερώτημα αυτό ενδεχομένως θα μας απαντούσε καλύτερα ο Yπουργός Yγείας Μάκης Βορίδης καθώς μόνο σήμερα ΠΑ και ΠΝ πραγματοποίησαν τρεις αποστολές αεροδιακομιδής ασθενών δύο από την ΠΑ και μια από το ΠΝ.
Χωρίς φυσικά να υποβαθμίζεται τη αξία των συγκεκριμένων αποστολών στην ίδια την ανθρώπινη ζωή, από τις ΕΔ, μήπως πρέπει να εξετάσουμε ξανά το θέμα των αεροδιακομιδών εκ βάθρου;
Ιδιαίτερα σε ότι αφορά το αεροσκάφη C-130 η κατάσταση έχει ξεφύγει πέρα από κάθε όριο. Για αποστολές μεταφοράς του ασθενή και ενός ακόμη ατόμου σηκώνεται ένα αεροσκάφος με μεγάλο κόστος λειτουργίας σχεδιασμένο για να μεταφέρει δεκάδες άτομα σε μακρινές αποστάσεις.
Εάν κάποιος επέμενε τις αποστολές αυτές να τις πραγματοποιεί η ΠΑ τότε το «ιδανικότερο» μέσο θα ήταν το C-27J.
Που είναι όμως αλήθεια τα C-27J; Ουδείς γνωρίζει. 
Έχουν εξαφανισθεί από τους ελληνικούς ουρανούς όπως η πτήση ΜΗ 370 των μαλαισιανών αερογραμμών. Τελευταία φορά που... εθεάθηκαν σε αποστολές κοινωνικής προσφοράς ήταν κάπου το Φεβρουάριο.
Μετά από αυτό ούτε ένα δεν σηκώθηκε από την 112ΠΜ. Και η ΠΑ έχει οκτώ αεροσκάφη του τύπου και θα είχε 12 εάν η κυβέρνηση δεν ακύρωνε τη συγκεκριμένη παραγγελία για τα υπόλοιπα τέσσερα έναντι ανταλλαγμάτων που κάνεις με ακρίβεια δε γνωρίζει ποια είναι αυτά.
Οκτώ  ολοκαίνουργια αεροσκάφη, πολύ πιο οικονομικά από τα μεγάλα C-130  και όμως όλα καθηλωμένα, μέχρι που να βγουν άχρηστα. Και αντ΄ αυτού για υπόθεση δύο ατόμων επιστρατεύουν C-130 για να κάνει ένα σκέλος 10 με 15 λεπτών το πολύ.
Και να που σήμερα αίφνης από τον Απρίλιο επανεμφανίστηκαν τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ Α-109 και τα οποία είχαν αγοραστεί ακριβώς για αυτό το σκοπό πλην όμως μετά τα τρία θανατηφόρα δυστυχήματα τις αποστολές για μεταφορά ασθενών ανέλαβαν οι ΕΔ. Το πείραμα εκείνο της ανάληψης αποστολών από το ΕΚΑΒ είχε αποτύχει με κόστος ανθρώπινες ζωές.
Το πρώτο ελικόπτερο είχε καταπέσει ερχόμενο από τη Σύρο εν μέσω σφοδρής καταιγίδας με συνοδό την ιατρό Σοφία Μπεφόν, το δεύτερο κατά τη διάρκεια απογείωσης από το ελικοδρόμιο της Ανάφης τη νύκτα και το τρίτο στην Ικαρία. Σε διάστημα 1,5 έτους το ΕΚΑΒ έχασε τρία από τα έξι ελικόπτερα που παραλάβει και με τρομερό τίμημα σε ανθρώπινες ζωές αφού κανείς δεν είχε επιζήσει. .
Τώρα βέβαια έχουμε φτάσει στο άλλο άκρο. Αντί να υπάρχει έστω στο πλαίσιο των ΕΔ μια Μοίρα ειδικά διαμορφωμένη για αυτό το σκοπό με ελικόπτερα και ένα ή δύο C-27J σε κάθε περιστατικό ότι μπορεί να πετάξει επιστρατεύεται με διαδικασίες που οι περισσότεροι γνωρίζουν στο πως συμβαίνουν τα πράγματα στο Στρατό.  
Εάν συνεχιστεί αυτή η αλόγιστη χρήση των C-130 σύντομα η χώρα θα ξεμείνει και απο το μοναδικό μεταφορικό αεροσκάφος που εξακολουθεί και πετάει. Ας βρει μια λύσή το ΥΠΕΘΑ με το απαράδεκτο καθεστώς που ισχύει σήμερα στις αερομεταφορές του ΕΚΑΒ ή ας έλθει ο Μ. Bορίδης να αναλάβει το υπουργείο Εθνικής ‘Άμυνας.









defencenet.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.