Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Nεο "φονικό" UAV ακτίνας δράσης 1000 χλμ. αναπτύσσει η Τουρκία για το Αιγαίο ...




Σύμφωνα με πληροφορίες των ελληνικών υπηρεσιών η Turkish Aerospace Industries (TAI) προχώρησε στην ανάπτυξη βελτιωμένης έκδοσης του λογισμικού της FiberSIM® το VISTAGY με το οποίο θα είναι ικανή να προχωρήσει σε προηγμένες αεροδυναμικές σχεδιάσεις  μέχρι και τη διαδικασία της παραγωγής  πολύπλοκων συνθετικών δομών για το πρόγραμμα τόσο προηγμένων "φονικών" UAVs, όσο και την ανάπτυξης του εγχώριας κατασκευής νέου μαχητικού αεροσκάφους!

Τo συγκεκριμένο λογισμικό είναι γραμμένο για τη διαχείριση συνθετικών δομών και θα χρησιμοποιηθεί για να διεκπεραιώσει λεπτομερή σχεδίαση εξαρτημάτων, ψηφιακή παραγωγή σχεδιάσεων και σύνθεση και διανομή δεδομένων κατασκευής καθώς και τεκμηρίωση για επιφάνειες ατράκτου, επιφάνειες ελέγχου και πλαίσια, συστήματα προσγείωσης, καθώς και διατάξεις εσωτερικών δομών.
Αυτή η πώληση επεκτείνει  τη χρήση του FiberSIM από την TAI, η οποία προηγουμένως χρησιμοποιούσε το FiberSIM για τη σχεδίαση και παραγωγή συνθετικών μερών για το νέο στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος Airbus A400M και επιπλέον το χρησιμοποιεί αυτή την περίοδο για την ανάπτυξη του νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους αρχικής και βασικής εκπαίδευσης HÜRKUS, όσον αφορά τις δευτερεύουσες δομές του, που θα αποτελούνται από συνθετικά υλικά.
Το παραπάνω είναι μόνο ενδεικτικό της συνεχούς προσπάθειας επένδυσης σε νέα συστήματα και λογισμικό υψηλής τεχνολογίας. Εκτός φυσικά της τεχνολογικής απεξάρτησης από το εξωτερικό, εξασφαλίζεται και η παραμονή στη χώρα εργαζομένων υψηλής εξειδίκευσης.
Ταυτοχρόνως ετοιμάζουν μια εξελιγμένη έκδοση του ισραηλινού "φονικού" UAV ΗΑRPY το οποίο θα χρησιμοποιείται όχι μόνο για αποστολές καταστολής αεράμυνας, αλλά και για προσβολή εχθρικών στρατηγικών στόχων το οποίο βασίζεται στο HAROP ή Harpy-2.
Η Τουρκία το 2004  προχώρησε στην απόκτηση δύο πυροβολαρχιών HAROP ή Harpy-2 με 24 αεροχήματα εκάστη. Εκτιμάται ότι τα Harpy-2 παρέχουν αυξημένη εμβέλεια της τάξεως των 1.000 χλμ. και αυτονομία 6 ωρών.
Το Harpy-2 είναι «ημι-αυτόνομο όπλο», όπου παρέχεται η δυνατότητα στον χειριστή να εμπλακεί στη διαδικασία εμπλοκής του στόχου (man in the loop), αφού υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου του UAV από το έδαφος σε εμβέλεια έως 150 χλμ. μέσω ζεύξης δεδομένων. Η εμπλοκή του χειριστή εξασφαλίζει μεγαλύτερη ακρίβεια και δυνατότητα χρήσης εναντίον «στόχων ευκαιρίας».
Tα χαρακτηριστικά του αυτά το κάνουν ιδανικό για το περιβάλλον του Αιγαίου και της προσβολής στόχων στην ελληνική ενδοχώρα.
H τουρκική Αεροπορία προχώρησε πριν 15 χρόνια περίπου στην απόκτηση 107 HARPY «μίας χρήσης» για αποστολές καταστολής αεράμυνας (SEAD). Τα Harpy συγκροτούν δύο πυροβολαρχίες με τρία οχήματα εκτόξευσης εκάστη.
Το κάθε όχημα εκτόξευσης διαθέτει 18 αεροχήματα. Πέραν των τυπικών αποστολών καταστολής αεράμυνας (επίγεια ραντάρ, συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας) μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες  αποστολές, όπως την προσβολή σκαφών επιφανείας που είναι ελλιμενισμένα.
Επιχειρησιακά, το Harpy χρησιμοποιείται από τη δεκαετία του 1970 και έχει πουληθεί στην Ινδία και Ν. Κορέα και οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις έχοντας διακρίνει τις αδυναμίες, αλλά και τις δυνατότητες εξέλιξης του σχεδίου το ετοιμάζουν για στρατηγικές αποστολές με στόχο τον κορεσμό της εθχρικής αεράμυνας: Μερικές δεκάδες από τα νέα UAV θα μπορούσαν να αναλώσουν πολύτιμα βλήματα της ελληνικής αεράμυνας...
Το Harpy είναι ένα δελταπτέρυγο αυτόνομο UAV που εκτοξεύεται από το έδαφος και ακολουθεί μία προγραμματισμένη πορεία με χρήση αυτόματου πιλότου σε μία συγκεκριμένη περιοχή έρευνας. Στην περιοχή του στόχου και σε απόσταση 2 χλμ. ενεργοποιείται ο παθητικός αισθητήρας του και με βάση τη βιβλιοθήκη απειλών εντοπίζει τον στόχο.
Σε περίπτωση που έχει σταματήσει η εκπομπή του στόχου, παρέχεται η δυνατότητα επιστροφής στη διαμόρφωση έρευνας στη συγκεκριμένη περιοχή. Πρόκειται για UAV βάρους 135 χγρ. με πολεμική κεφαλή εκτόνωσης  θραυσμάτων βάρους 32 χγρ. που χρησιμοποιεί πυροσωλήνα προσέγγισης.
Διαθέτει περιστροφικό κινητήρα AR-731 περιορισμένης διάρκειας ζωής, o οποίος παρέχει ισχύ 37 ίππων στις 7.800 στροφές/λεπτό και προσδίδει μέγιστη ταχύτητα 185 χλμ./ώρα. Η μέγιστη αυτονομία φθάνει τις 4 ώρες με εμβέλεια 500 χλμ.
Ο εγκλωβισμός του στόχου γίνεται μετά την εκτόξευση (LOAL) και προσομοιάζει στη διαμόρφωση PB του HARM αλλά δεν παρέχει τη δυνατότητα χρήσης εναντίον «στόχων ευκαιρίας» (TOO).
Από τα ανωτέρω, είναι προφανές ότι η Τουρκία με μία μακρόχρονη συστηματική προσπάθεια, πέρα από τις τρέχουσες επιχειρησιακές της ανάγκες, αναζητεί λύσεις, πάντα βασισμένες στην εγχώρια βιομηχανία, καθαρά φιλοσοφίας "πρώτου κτυπήματος". Και αυτό είναι το πιο ανησυχητικό...












defencenet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.