Πριν από λίγο συνελήφθη ο Σωτήρης Εμμανουήλ για την υπόθεση των υποβρυχίων. Η φωτογραφία με τον Άκη να χειροκροτά είναι από την ημέρα της υπογραφής.
Σύφωνα με όσα έχουν αποκαλυφθεί ο πρώην επικεφαλής των Ελληνικών Ναυπηγείων Σωτ. Εμμανουήλ, ο οποίος είχε το παρατσούκλι «Ο Χοντρός» εμφανίζεται να έχει εισπράξει μετά τον Οκτώβριο του 2001 το υπέρογκο ποσό των 24 εκατ. ευρώ, μέσω της εταιρείας Ιnveco η οποία αποδίδεται σε αυτόν.
Για την HDW, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ήταν κομβικής σημασίας και δεν έπρεπε με τίποτα να χαθούν. «Θα είχαμε πρόβλημα αν ο κ. Εμμανουήλ δεν είχε συνεργαστεί μαζί μας και είχε πάει στους Γάλλους», κατέθεσε τον περασμένο Ιούλιο στην Εισαγγελία του Μονάχου ο Χανς Μόλενμπεκ. Ακολούθως, ο πρώην διευθυντής της Ferrostaal θα μιλήσει ευθέως για πληρωμές προς τον Σωτήρη Εμμανουήλ και εκπροσώπους των συνδικάτων.
Σε προκαταρκτικές ανακρίσεις που είχαν γίνει για την υπόθεση των παράνομων πληρωμών το 2004 στο Ντίσελντορφ, ήταν η πρώτη φορά που ο Μόλενμπεκ είχε μιλήσει για τον Σ. Εμμανουήλ και τη σχέση του με την εταιρεία Inνeco. Η υπεράκτια εταιρεία έχει ήδη εμφανιστεί στη λίστα του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel ως αποδέκτης πληρωμών. «Σας λέει κάτι η εταιρεία Inveco;», ρωτούσε ο εισαγγελέας του Ντίσελντορφ. «Ναι, σχετίζεται με τον Σωτήρη Εμμανουήλ. Πρωτοεμφανίστηκε στις αρχές των διαπραγματεύσεων, σε ένα λεγόμενο Head of Agreements. Αυτό σχετιζόταν με διάφορες αποδοχές για τον κ. Εμμανουήλ».
Τον Ιούλιο του 2010, στο Μόναχο, ο παλαιός διευθυντής της Ferrostaal θα μιλήσει και για συγκεκριμένα χρηματικά ποσά. «Η Inveco ήταν κατά κάποιο τρόπο αναμεμιγμένη με πληρωμή από την HDW, εννοώ πληρωμή 17.000.000». Επιπλέον διευκρινίζει: «Την εταιρεία Inveco την τοποθετώ κοντά στον κ. Εμμανουήλ, αλλά δεν είμαι σίγουρος για αυτό».
Πολύ πιο σίγουρος από τον Μόλενμπεκ για τις αμοιβές του πρώην διοικητή του Σκαραμαγκά ήταν ο Μ. Ματαντός. «Με ρωτάτε αν η Ιnveco μπορεί να συνδεθεί με τον κ. Εμμανουήλ… Τότε δεν γνώριζα πως υπήρχε σχέση, όμως σήμερα πιστεύω πως το γνωρίζω… Οτι η Inveco ήταν ο κ. Εμμανουήλ το ανακάλυψα αργότερα. Ο Μόλενμπεκ δεν έλεγε τίποτα σχετικά», κατέθεσε στον εισαγγελέα του Μονάχου, τον περασμένο Οκτώβριο, ο Ελληνας εφοπλιστής και άνθρωπος που φέρεται να διεκπεραίωνε τις πληρωμές των Γερμανών στην Ελλάδα.
Ποιος είναι ο δεύτερος συλληφθείς
Συνελήφθη σήμερα και ο Ιωάννης Μπέλτσιος (γνωστός και ως «ταχυδρόμος»). Επί χρόνια προσωπικός φίλος του Άκη Τσοχατζόπουλου και πρόσωπο της απολύτου εμπιστοσύνης του πρώην υπουργού. Οι κακεντρεχείς τον ονομάτισαν και ως «ταμία».
Δεύτερη σύλληψη για τις μίζες στα εξοπλιστικά – Συνελήφθη ο πρώην Νομάρχης Καβάλας Γιάννης Μπέλτσιος
ΣΑΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ 10/10/2011
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός για το πώς μεθοδεύτηκε η απευθείας ανάθεση των υποβρυχίων στη γερμανική εταιρεία HDW/Ferrostaal, αλλά και για το ποιος ήταν ο ρόλος του Γιάννη Μπέλτσιου στην υπόθεση είναι ο Αλέξανδρος Αβατάγγελος στο υπόμνημα που κατέθεσε όταν εκλήθη, στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας, ως ύποπτος.
Ο Αλ. Αβατάγγελος «κρεμάει» τον άλλοτε στενό συνεργάτη του Άκη Τσοχατζόπουλου, ο οποίος φέρεται να είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στην υπόθεση. Ο ίδιος ο Γ. Μπέλτσιος, έως τώρα και στο υπόμνημά του αρνείται οποιαδήποτε εμπλοκή.
Ο επιχειρηματίας, όμως, άλλα υποστηρίζει για τον ρόλο του: «Μη όντας οικονομολόγος, ουδέποτε ασχολήθηκα με το οικονομικό μέρος της προσφοράς της γερμανικής εταιρείας, του οποίου επελήφθη το οικονομικό τμήμα της. Αναφορικώς με το τεχνικό μέρος και τις εξειδικευμένες γνώσεις που απαιτούνταν για τη συγκρότηση της προτάσεώς μου προς τη Ferrostaal, επέλεξα τον από ετών γνωστό μου κ. Ιωάννη Μπέλτσιο, άτομο απολύτως ενδεδειγμένο, λόγω αφενός της γερμανικής εκπαίδευσής του και αφετέρου της ειδικότητάς του ως μηχανολόγου-μηχανικού. Αργότερα δε λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν στην Ελλάδα από τις αντιδράσεις των συνδικαλιστών και άλλων φορέων του Δημοσίου, στα πλαίσια της όποιας συμφωνίας με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπως άλλωστε έχει σημειωθεί σε ανάλογες περιπτώσεις, κρίθηκε αναγκαία η συνδρομή του, ως συμβούλου επί της διαχείρισης των σχέσεων αυτών. Ο κ. Μπέλτσιος, διαθέτων τη δυνατότητα προσωπικών επαφών με τον χώρο των συνδικαλιστών, λόγω και της πολιτικής του σταδιοδρομίας, θα μπορούσε να συμβάλει προς την κατεύθυνση αυτή. Ο κ. Μπέλτσιος θα λειτουργούσε και ως σύμβουλός μου αναφορικά με τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα, γεγονός που ανησυχούσε τους Γερμανούς, οι οποίοι πίστευαν ότι στον τομέα της πολιτικής επιρροής υπερτερούσαν οι Γάλλοι…».
Κάνει τον ανήξερο
Τι υποστηρίζει τώρα ο Γ. Μπέλτσιος; Τα εντελώς αντίθετα: «Δεν λειτούργησα, ούτε ήμουν αντιπρόσωπος οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου, εμπλεκομένου στην παρούσα υπόθεση. Δεν είχα την τυπική ή ουσιαστική δυνατότητα να επηρεάζω προμήθειες στρατιωτικού υλικού και ουδέποτε ασχολήθηκα με αυτό το αντικείμενο… Η εταιρεία Ferrostaal απευθύνθηκε σε εμένα και μου πρότεινε συνεργασία για την προώθηση στην ελληνική αγορά των δραστηριοτήτων θυγατρικών της εταιρειών, με αντικείμενο συναφές προς την επαγγελματική μου δραστηριότητα… Στο πλαίσιο αυτό, υπέγραψα ως διευθύνων σύμβουλος και νομικός εκπρόσωπος της εταιρίας Urbanica A.E. την από 28-2-2000 σύμβαση συνεργασίας με τη θυγατρική εταιρία της Ferrostaal, DSD, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταλλικών κατασκευών.
Η συγκεκριμένη σύμβαση είχε ως αντικείμενο “…τον συντονισμό των projects της DSD στην Ελλάδα κ.α. και ιδιαίτερα για έργα υποδομής στην Hellenic Shipyards”». Η σύμβαση αυτή, όπως λέει ο Γ. Μπέλτσιος, ουδέποτε εκτελέστηκε, καθώς η μητρική εταιρεία Ferrostaal θεώρησε πως το έργο εμπίπτει στον τομέα της άμυνας -καθώς γι’ αυτόν είχαν και μόνιμο συνεργάτη στην Ελλάδα- και όχι στα έργα υποδομής που ήταν ο τομέας του. Σημειώνει δε: «Δεν επισκέφθηκα τον χώρο των ναυπηγείων, ούτε είχα ποτέ κάποια συζήτηση με στέλεχος των ναυπηγείων για το έργο αυτό…». Και καταλήγει πως η μόνη σύμβαση που υπέγραψε με τη γερμανική εταιρεία ήταν τον Οκτώβριο του 2000 για «παροχή συμβουλών».
Στο πλαίσιο αυτής προσέφερε, όπως υποστηρίζει, «τεχνική υποστήριξη στη διεκδίκηση ολυμπιακών έργων, καθώς και σε άλλα αντικείμενα εντός του πλαισίου της προειρημένης σύμβασής μου σε συνεργασία με τις μεγαλύτερες ελληνικές τεχνικές εταιρίες… Σε όλο το χρονικό διάστημα της συνεργασίας μας είχαμε τακτική αλληλογραφία με την εταιρεία Ferrostaal και τις θυγατρικές της. Η εν λόγω αλληλογραφία αφορά αμιγώς τεχνικά ζητήματα. Καμία σχέση με την προμήθεια των υποβρυχίων ή άλλες προμήθειες του υπουργείου Εθνικής Αμυνας…».
makeleio,gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.