Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!!!Λουκέτο ζητούν οι Γερμανοί ...




Λουκέτο σε 22 αεροδρόμια της χώρας εισηγείται η γερμανική ιδιωτική εταιρία Lufthansa(!) και Γερμανοί άτυποι σύμβουλοι του δημοσίου προς την Ελληνική κυβέρνηση....
Μια εισήγηση που δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται, αφού την ίδια πρόταση είχαν καταθέσει και την άνοιξη του 2013, την οποία φέρεται να υιοθετεί και η Τρόικα.
Η απάντηση του υπουργείου Μεταφορών αλλά και της ελληνικής πολιτειακής ηγεσίας ήταν αρνητική, καθώς δεν υπάρχει ενδεχόμενο υλοποίησης της, δεδομένου ότι κάτι τέτοιο θα σηκώσει θύελλα αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες 
Για 22 περιφερειακά αεροδρόμια
Για 22 περιφερειακά αεροδρόμια
Πρόκειται για τα αεροδρόμια που καλύπτουν άγονες και απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και κρίσιμους, από πλευράς εσόδων τουριστικούς προορισμούς, τα οποία έχουν ενταχθεί στην Ανώνυμη Εταιρία διαχείρισης Αεροδρομίων (ΑΕΔΑ), ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου.
Συγκεκριμένα τα 22 αεροδρόμια είναι:
Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας, Νέας Αγχιάλου, Λήμνου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Σκύρου, Σύρου, Ικαρίας, Λέρου, Καρπάθου, Νάξου, Πάρου, Μήλου, Κυθήρων, Αστυπάλαιας, Καστελλόριζου, Σητείας και Κάσου.
Σύμφωνα με καταγγελίες του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Βασίλη Αλεβιζόπουλου, στελέχη του Υπ. Μεταφορών έχουν δεχθεί εισήγηση από διευθυντικά στελέχη της Lufthansa, που χωρίς καμιά θεσμική ιδιότητα και υπερβαίνοντας το ρόλο τους, ως ιδιωτική αεροπορική εταιρία και ως άτυποι σύμβουλοι του Δημοσίου, εισηγήθηκαν να κλείσουν τα 22 αεροδρόμια.
Σύμφωνα με το υπάρχον καθεστώς, τα μεγάλα αεροδρόμια χρηματοδοτούν ουσιαστικά τα μικρότερα, κάτι που θα σταματήσει να γίνεται όταν τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια που παρουσιάζουν επιχειρηματικό ενδιαφέρον περάσουν στα χέρια ιδιωτών.
Όπως τονίζει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας συλλόγων πολιτικής αεροπορίας Βασίλης Αλεβιζόπουλος «η θυγατρική της Lufthansa, την οποία προσέλαβε ως τεχνικό σύμβουλο το ΤΑΙΠΕΔ μετά από έρευνα εισηγήθηκε ότι τα αεροδρόμια που δεν έχουν ενδιαφέρον προς πώληση πρέπει να κλείσουν». Επίσης, αναφέρει ο κ. Αλεβιζόπουλος, είναι χαρακτηριστικό ότι δεν υπάρχει καμία μελέτη βιωσιμότητας.
Να σημειωθεί ότι πριν από 1,5 χρόνο με απόφαση του τότε υπουργού οικονομικών Ευάγγελου Βενιζέλου 39 αεροδρόμια μεταφέρθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που σύμφωνα με την ΟΣΥΠΑ (την ομοσπονδία συλλόγων πολιτικής αεροπορίας) είναι παράνομο.
Μετά την κατηγοριοποίηση τους, αεροδρόμια με χαμηλή κίνηση έμειναν εκτός προγραμματισμού, γεγονός που είναι προάγγελος «λουκέτου».

ΠΡΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ;
Η ΟΣΥΠΑ πιστεύει πως με μαθηματική ακρίβεια αν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα επέλθει ο μαρασμός .
«Επιχειρηματικά δεν μπορεί να περπατήσει το εγχείρημα και θα πρέπει όλα τα κόμματα να δουν πως μπορούν να αναπτυχθούν τα αεροδρόμια, αλλά και το ρόλο που παίζουν σε σχέση με την κοινωνία και την εθνική ασφάλεια» λέει ο κ. Αλεβιζόπουλος, ο οποίος δεν παρέλειψε να αφήσει αιχμές για την έλλειψη στήριξης από πλευράς των τοπικών κοινωνιών προς την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας που είναι η μόνη που μπορεί επιχειρησιακά να υποστηρίξει αυτό το έργο.
ΣΤΟΥΣ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟΥΣ
Το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην έγκριση επτά επενδυτικών σχημάτων που θα συνεχίσουν στη Β φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των Περιφερειακών Αεροδρομίων που χωρίζονται σε 2 ομάδες.
Μέσα από τη διαδικασία αξιοποίησης, αναμένεται να υλοποιηθούν επενδύσεις που θα συμβάλουν στην αύξηση της δυναμικότητας των περιφερειακών αεροδρομίων, τη βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών προς τους χρήστες των αεροδρομίων και τη συνεπακόλουθη ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας και της οικονομικής ανάπτυξης της ελληνικής περιφέρειας.
Κατά τη Β φάση του διαγωνισμού, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση
Ήδη εκείνοι που συμμετέχουν στα σχήματα παραχώρησης των αεροδρομίων, επισκέπτονται τους αεροσταθμούς, προκειμένου να εκτιμήσουν την κατάσταση (επιβατική κίνηση, δαπάνες και κόστος λειτουργίας κλπ) ώστε να καταθέσουν τις σχετικές προτάσεις.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.