Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Τι κάνει ο Α/ΓΕΝ στη Ρωσία - Ποιο είναι το θέμα που "καίει"...



Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗ



Το ζήτημα της ροής των ανταλλακτικών των γιγαντιαίων χόβερκραφτ Zubr - που πρόσφατα ξαναμπήκαν δυναμικά στο ελληνικό οπλοστάσιο - θα θέσει στους Ρώσους συνομιλητές του μεταξύ άλλων ο ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης που από σήμερα βρίσκεται την Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας   προκειμένου (μέχρι το προσεχές Σάββατο) να επισκεφθεί το 6ο Διεθνές Ναυτικό Σαλόνι (MBMC) .

 Αν και η επίσκεψη στο Σαλόνι MBMC - ένα από τα μεγαλύτερα και σημαντικότερα φόρουμ για το πολεμικό ναυτικό διεθνώς - είναι η τυπική αφορμή, πηγές του ΠΝ έλεγαν ότι καθώς η επίσημη πρόσκληση του έγινε από τον υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου της Ρωσίας κ . Ντενίς Μπαντούροφ αναμένεται να τεθούν και θέματα διμερούς συνεργασίας σε ναυτικά θέματα όπως και θέματα υποστήριξης υπαρχόντων υποδομών και όπλων, σύμφωνα με την ελληνική ''γραμμή'' για αύξηση της διαθεσιμότητας τους.


Ο Στόλος   διαθέτει τέσσερα χόβερκραφτ Zubr, τρία από τα οποία είναι ρωσικής κατασκευής και το τέταρτο ουκρανικής, που αντιμετωπίζουν - κατά περιόδους-  θέματα επάρκειας ανταλλακτικών. Ένα από αυτά είναι σε προσωρινή ακινησία. Είναι άξιο συγχαρητηρίων που οι τεχνικοί του Στόλου επισκεύασαν σε χρόνο ρεκόρ ένα από τα χόβερκραφτ που είχε καεί μέρος του, με σχετικά λίγα χρήματα και πολλές ιδιοκατασκευές.Η πρόσφατη εντατική επανένταξη των Zubr στην  άσκηση Πυρπολητής - και η σχετική προβολή που δόθηκε από το Πεντάγωνο  δείχνει ότι το ΠΝ τα έχει στα σχέδια του, ίσως δε και σε νέο επιχειρησιακό ρόλο...

Θεωρείται βέβαιο ότι ο κ Αποστολάκης μιλώντας με συνάδελφους του άλλων Ναυτικών - και της Ρωσίας -ότι θα έχει ενημέρωση για την κατάσταση στην Αν Μεσόγειο για την οποία η Ρωσία έχει πολλές νέες σκέψεις για την παρουσία της. Μία από αυτές είναι και η αναζήτηση υποστήριξης στην Κυπριακή Δημοκρατία.

40 πλοία και ελικόπτερα

Παραθέτουμε εδώ την παρουσίαση της  6ης Διεθνούς Έκθεσης του πολεμικού ναυτικού (MBMC) του κ. Ιλιά Κράμνικ από την ''Φωνή της Ρωσίας''. 'Οπως αναφέρει,  η Έκθεση διεξάγεται δε σε μια καθοριστική για την ρωσική ναυπηγική περίοδο και  οι αποφάσεις που θα ληφθούν σήμερα θα καθορίσουν τη μορφή του Πολεμικού Ναυτικού της Ρωσίας και τη τύχη της βιομηχανίας για πολλές δεκαετίες στο μέλλον.
Στην Έκθεση παρουσιάζονται περίπου 40 καράβια και σκάφη, ελικόπτερα, υπάρχουν περίπτερα δεκάδων εταιρειών και επιχειρήσεων, από γιγαντιαίες κοινοπραξίες μέχρι μικρούς ιδιώτες παραγωγούς. Το πιο ενδιαφέρον την έκθεση, θα είναι μάλλον, το περίπτερο της Ενωμένης Ναυπηγικής Κοινοπραξίας, όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να λάβει απαντήσεις στις ερωτήσεις για τις προοπτικές ανάπτυξης του ρωσικού στόλου και της ρωσικής ναυπηγικής βιομηχανίας.


Το Ναυτικό πρόγραμμα της Ρωσίας

Το τρέχον κρατικό πρόγραμμα εξοπλισμών για την περίοδο 2011 – 2020 προβλέπει την εισαγωγή στο στόλο περισσότερων από 50 καραβιών, σκαφών και υποβρυχίων και πάνω από 100 μονάδες βοηθητικών σκαφών. Το πρόγραμμα κλιμακώνεται από το απλό προς το σύνθετο: σε πρώτη φάση το Πολεμικό Ναυτικό θα αρχίσει να συμπληρώνεται με μικρά καράβια που θα φέρουν πυροβόλα και μικρούς πυραύλους. Στη συνέχεια, θα αναλάβουν υπηρεσία φρεγάτες – καράβια, ικανά να επιχειρούν σε μακρινές αποστάσεις και στους ωκεανούς. Στα τέλη αυτής της δεκαετίας ο στόλος θα πρέπει να έχει λάβει τα πρώτα καταδρομικά νέας γενιάς, ένα εκσυγχρονισμένο πυρηνοκίνητο θωρηκτό και πολυδύναμα αποβατικά καράβια. Τέλος, σε αυτή την περίοδο θα πρέπει να ξεκινήσει η ναυπήγηση νέους αεροπλανοφόρου.

Το βασικό πρόβλημα ενίσχυσης του στόλου σήμερα έγκειται στην κατάσταση της βιομηχανίας – μερικώς αναβάλλεται η παράδοση των καραβιών και των υποβρυχίων. Η υλοποίηση των σχεδίων είναι δύσκολη λόγω της περιπλοκότητας της παραγωγής των ανταλλακτικών, συμπεριλαμβανομένων των ραντάρ, των συστημάτων διεύθυνσης, της υδροακουστικής και των εξοπλισμών νέας γενιάς.
 
Το χρηματοδοτικό πρόβλημα


Τις δικές τους δυσκολίες έχουν και οι ναυπηγοί. Στην Ενωμένη Ναυπηγική Κοινοπραξία συμμετέχουν εργοστάσια που βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα. Τα προβλήματα αυτών των εργοστασίων σήμερα θα πρέπει να λυθούν χειρωνακτικά. Τα σημαντικότερα προβλήματα τους είναι αφενός μεν των ανθρωπίνων πόρων και, αφετέρου, της χρηματοδότησής τους. Τα δύο αυτά προβλήματα μπορούν θα επιλυθούν μόνο στα πλαίσια της γενικής βελτίωσης της κατάστασης της οικονομίας και του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ιστορικά ο στόλος ήταν ανέκαθεν δείκτης της κατάστασης στη χώρα, συνολικά. Η άνθιση της Ρωσίας, η ανάπτυξη της οικονομίας της και της πολιτικής της επιρροής – πάντα συνοδεύονταν με την ανάπτυξη του Πολεμικού Ναυτικού, όπως συνέβη επί των ημερών του Πέτρου του Α’, της Αικατερίνης της Μεγάλης και του Παύλου του Α’, τέλος, στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα. Συνάμα όμως ο στόλος ήταν πάντα το πρώτο θύμα των πολιτικών κρίσεων, της οικονομικής κρίσης και της τεχνολογικής υστέρησης, και η πτώση του συνοδεύονταν από τη γενική πτώση της Ρωσίας. Αυτή η εξάρτηση δεν εξαφανίστηκε – και από το κατά πόσο ισχυρός και ισορροπημένος θα είναι ο ρωσικός στόλος, μπορούμε να κρίνουμε για την κατάσταση της χώρας στο σύνολο της.


πηγήborders

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.