Aνεξάρτητα από το τι θα μπορούσε να συμβεί μελλοντικά και αν θα υλοποιηθούν κάποιες αόριστες προθέσεις σε ότι αφορά την επενδυτική διάθεση των κινεζικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, τα όσα γράφηκαν και ειπώθηκαν από τα κυβερνητικά κανάλια πληροφόρησης για το ταξίδι του πρωθυπουργού Α.Σαμαρά στην Κίνα απέχει πολύ από το χαρακτηριστεί "αποτελεσματικό" και "ουσιαστικό".
Στην πραγματικότητα τα αποτελέσματα του ταξιδιού του Α.Σαμαρά στην Κίνα δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα αποτελέσματα άλλων ταξιδιών Ελλήνων πρωθυπουργών στο παρελθόν: Πολλά λόγια, ελάχιστα ή μηδενικά απτά αποτελέσματα, μέχρι αυτή την στιγμή.
Και για να εξηγούμαστε: Οι πραγματικές επιτυχίες και οι ουσιαστικές "συμφωνίες" έχουν να κάνουν με νούμερα. Νούμερα οικονομικά. Και είθισται να ανακοινώνονται και ποσά."Συμφωνία ύψους, 3 δισ. ευρώ" π.χ.. Όσες χώρες συμφωνούν σε διακρατικό επίπεδο και υπογράφουν συμφωνίες, ακολουθεί και το οικονομικό ύψος των συμφωνιών αυτών. Πούτιν με την κινεζική ηγεσία, Μέρκελ, κλπ.
Εν προκειμένω, οι δεκάδες συμφωνίες που ακούστηκαν σε συνοδεύτηκαν από την ανακοίνωση ούτε ενός ευρώ πραγματικής αξίας!
Ειδικότερα, πάνω από 450 επιχειρηματικές συναντήσεις μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων επιχειρηματιών πραγματοποιήθηκαν σε Πεκίνο και Σανγκάη. Εντονο ενδιαφέρον διαπιστώθηκε για έργα υποδομών, αποκρατικοποιήσεις και ακίνητη περιουσία. Μα, το ενδιαφέρον στα περισσότερα από αυτά προϋπήρχε.
Το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε ανακοίνωσή του σημειώνει ότι μαζί με το Invest in Greece, οργάνωσαν με τη συνεργασία της Ελληνικής Πρεσβείας στο Πεκίνο και του Ελληνικού Προξενείου στη Σανγκάη, επιχειρηματική αποστολή που συνόδευσε τον πρωθυπουργό,
Διοργανώθηκαν επιχειρηματικά συνέδρια (Business Forum) και στις δύο πόλεις και ακολούθησε μεγάλος αριθμός (455) προγραμματισμένων συναντήσεων μεταξύ των ελληνικών και κινεζικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν. Και στις δύο πόλεις υπήρξε ιδιαίτερα υψηλή προσέλευση σημαντικών εξωστρεφών κινεζικών επιχειρήσεων.
Στην επιχειρηματική αποστολή συμμετείχαν 87 ελληνικές επιχειρήσεις και επιχειρηματικοί φορείς από τους βασικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας:
• Ναυτιλία
• Τράπεζες
• Τουρισμός και Ακίνητα
• Αγροτικά προϊόντα και Τρόφιμα
• Τεχνολογία
• Δομικά υλικά
Στο Πεκίνο, στο Business Forum, από κινεζικής πλευράς συμμετείχαν πάνω από 135 επιχειρήσεις, στους αντίστοιχους κλάδους, με 257 συμμετέχοντες. Αυτό δείχνει τη σημασία που έδωσαν οι κινεζικές επιχειρήσεις στις συναντήσεις με τους Ελληνες επιχειρηματίες, στέλνοντας παραπάνω από ένα στελέχη κάθε εταιρεία.
Οι κύριοι κλάδοι που εκπροσωπούσαν οι κινεζικές επιχειρήσεις ήταν: τουρισμός, ακίνητα, εμπόριο, ενέργεια, κατασκευές, μηχανολογικός εξοπλισμός, ορυκτά, τρόφιμα, αγροτικά, προϊόντα, υπηρεσίες, χρηματοοικονομικά, επενδύσεις. Πραγματοποιήθηκαν 271 κατ' ιδίαν επιχειρηματικές συναντήσεις (Β2Β) με ελληνικές εταιρείες να έχουν πραγματοποιήσει κατά μέσο όρο τέσσερις συναντήσεις με αντίστοιχες κινεζικές. Το 23% των συναντήσεων αφορούσε τον κλάδο των τροφίμων, το 20% τον τομέα του τουρισμού και των ακινήτων, το 11% χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (τράπεζες, κλπ), το 7% την πληροφορική και τις τηλεπικοινωνίες το 6% τη ναυτιλία.
Στη Σανγκάη, πραγματοποιήθηκαν 184 κατ' ιδίαν επιχειρηματικές συναντήσεις (Β2Β) ανάμεσα στις ελληνικές επιχειρήσεις της επιχειρηματικής αποστολής και τις 120 κινεζικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο φόρουμ. Οι πραγματοποιηθείσες συναντήσεις αφορούσαν κυρίως τους τομείς του τουρισμού και ακινήτων (33%) , ναυτιλίας (29%), τραπεζών (17%) και τροφίμων (14%).
Απ'ότι καταλαβαίνουμε αυτές είναι ανέξοδες συμφωνίες πρόθεσης, MoU κλπ.
Αποτέλεσμα; Ποιο ήταν το πραγματικό οικονομικό αποτέλεσμα όλων αυτών; Και το ρωτάμε αυτό, γιατί είναι πεπερασμένες οι επενδυτικές δυνατότητες της Κίνας στην Ελλάδα, από την στιγμή που οι σχέσεις αυτές καθορίζονται από το συνολικό πλαίσιο ΕΕ-Κίνας.
Ενα πλαίσιο που έχει περάσει από "χίλια κύματα". Π.χ. οι Κινέζοι δεν μπορούν να επενδύσουν στην αμυντική βιομηχανία στην Ελλάδα, αλλά ούτε πουθενά αλλού στην αμυντική Ευρώπη γιατί υπάρχει ακόμα εμπάργκο της ΕΕ.
Στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" εξέφρασαν ουσιαστικό επενδυτικό ενδιαφέρον για την αγορά ποσοστού της γερμναικής "Χόχτιφ". Μέχρι και συνέντευξη έδωσ ο Γ.Σουρνάρας πριν το Πάσχα για να τονίσει πόσο σημαντικό είναι που έρχονται οι Κινέζοι. Αποτέλεσμα: το αγόρασε ένα καναδικό fund στενέα συνδεδεμένο με το καναδικό υπουργείο Άμυνας.
Η ΕΕ δεν θέλει και θα κάνει ότι μπορεί για να αφήσει έξω από τις στρατηγικές υποδομές των χωρών που ελέγχει η τρόικα, τις κινεζικές επενδύσεις γιατί θέλει να ελέγχει ακριβώς αυτές τις χώρες η ίδια και όχι η Κίνα...
Το ότι "εξέφρασαν ενδιαφέρον για τα ελληνικά ναυπηγεία" είναι ένα καλό ανέκδοτο.
Είναι σα να έρθει η Αλγερία και να εκφράσει ενδιαφέρον για την ελληνική ... άμμο: Έχει τόσο άφθονη άμμο στην Σαχάρα που είναι ελαφρώς παρανοϊκό να ενδιαφερθεί για ελληνική άμμο και το ίδιο ισχύει και για τα ναυπηγεία.
Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για δίκτυα, λογιστικά κέντρα, λιμάνια. Για πύλες εισόδου στην Ε.Ε.. Αυτά είναι τα ουσιαστικά ενδιαφέροντά τους στην Ελλάδα.
Η Ελλάδα μπορεί να δράσει ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς στο θέμα αυτό; Αστεία πράγματα.
Εδώ ακόμα και η επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά έχει τεθεί υπό την αίρεση της Κομισιόν και το περίφημο εμπορευματικό-λογιστικό κέντρο στο Θριάσειο έχει μείνει ακόμα στα "παχιά λόγια" και στις προθέσεις.
Άρα μέχρι να δούμε το περιεχόμενο και ουσιαστικά αποτελέσματα θα μας επιτραπεί να θεωρήσουμε ελαφρώς "φουσκωμένα" τα όσα ακούστηκαν...
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Tο μπλοκ μας δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.
Όσοι επιθυμούν να παίρνουν τις αναρτήσεις από το μπλογκ μπορούν να το κάνουν ελεύθερα με την παράκληση όπως σαν πηγή ενημέρωσης να αναφέρουν το ιστολόγιο μας.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.